پرده برداری لاوروف از راهبرد آمریکا در سوریه

بر این اساس، وزیر خارجه روسیه از راهبرد دولت آمریکا در سوریه پرده برداشت و گفت واشنگتن قصد دارد تا ابد با نظامیانش در سوریه بماند. آشکار است که ایالات متحده راهبردی در دستور کار دارد که به اعتقاد من بر ماندن همیشگی در سوریه با نیروهای مسلحش استوار است.

لاوروف تصریح کرد: «آنها آماده می‌شوند با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، بخش زیادی از خاک این کشور را از بخش‌های دیگر آن جدا کنند.»

دیپلمات ارشد روس که با «یورونیوز» مصاحبه می‌کرد، افزود:« آمریکا به دنبال ایجاد حاکمیت‌های شبه محلی هستند و قصد دارند با تکیه بر کردها، خودمختاری ایجاد کنند.»

پیش از این «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا از اعزام دیپلمات‌هایی از واشنگتن به مناطق تحت سیطره نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» برای همکاری با کارشناسان نظامی خبر داده بود. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اواسط ماه میلادی گذشته یک فرمان اجرایی را برای ادامه تسلیح نیروهای دموکراتیک سوریه و افزایش تعداد آنها به ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر امضا کرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ به صحنه ناآرامی‌های مرگباری تبدیل شده که بر اثر آن صدها هزار نفر از مردم این کشور کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.