ترامپ به اعلام جرم علیه روسها واکنش نشان داد

 «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه به اعلام جرم علیه چند تبعه و نهاد روسیه به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

هیئت منصفه دادگاه فدرال واشنگتن روز جمعه اعلام کرد 13 تبعه روسیه و سه نهاد این کشور را به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت پیگرد قرار داده است.

ترامپ در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «روسیه عملیات ضدآمریکایی‌اش را از سال 2014 شروع کرده؛ مدتها قبل از آنکه من قصدم برای نامزد شدن در انتخابات را اعلام کنم. نتایج انتخابات، تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. ستاد انتخاباتی ترامپ هیچ اشتباهی مرتکب نشده و تبانی صورت نگرفته است.»

در کیفرخواستی که روی وب‌سایت وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفته این 16 فرد و نهاد روس به نقض قوانین داخلی امریکا متهم شده‌اند.

اتهامات طرح‌شده علیه متشاکیان، حمایت از «دونالد ترامپ»، تلاش برای بی‌اعتبار کردن «هیلاری کلینتون» (رقیب ترامپ در انتخابات سال 2016) و خریداری غیرقانونی تبلیغات سیاسی را شامل می‌شود.

قوانین آمریکا می‌گوید وابستگان به نهادهای خارجی قبل از ثبت فعالیت‌های سیاسی خود در وزارت دادگستری این کشور حق انجام فعالیت‌های سیاسی در داخل خاک ایالت متحده را ندارند.

در متن این کیفرخواست، یک شرکت روس به نام «آژانس تحقیقات اینترنتی» به سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی و برگزاری تجمعاتی «با هدف اختلاف‌آفرینی در نظام سیاسی آمریکا» متهم شده است.

مطابق این سند، این سازمان کارش را از حمله به شماری از نامزدهای انتخابات آمریکا شروع کرد، اما در میانه سال ۲۰۱۶ عملیات‌هایش را بر حمایت از فعالیت‌های انتخاباتی ترامپ و بی‌اعتبار کردن کلینتون متمرکز کرد.

روسیه بارها اتهامات مربوط به حمایت از ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را رد و تأکید کرده در مبارزات انتخاباتی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا را «بی‌معنا» توصیف کرد.