شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی

پایگاه اینترنتی شبکه روسی راشاتودی در مطلبی نوشت: اسرائیل تا امروز ادعا می کرد قدرت بی رقیب منطقه خاورمیانه است اما در حال حاضر تل آویو پس از درگیری های اخیر در سوریه دریافت که قدرت نظامی اش چندان هم شکست ناپذیر نیست. این پیام هفته گذشته با سرنگونی یک جنگنده اف-16 اسرائیلی از سوی دمشق به تل آویو ارسال شد.

درگیری ها در جنوب سوریه با ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص اسقاط یک پهپاد ایرانی در بلندی های جولان، که از سال 1967 در اشغال غیرقانونی اسرائیل است، آغاز شد. اسرائیل همواره بر ادعای پوچ و بی اساس خود در خصوص دفاع از خود در مقابل «تجاوز» کشورهای عربی تاکید کرده است. با این حال، واقعیت این است که سوریه در حال دفاع از خود در برابر اقدامات تجاوزگرایانه اسرائیل است.

در سال های اخیر اسرائیل به طور مکرر تمامیت ارضی سوریه را نقض کرده است. فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد اسرائیل تنها در یک سال گذشته هزاران عملیات نظامی در سوریه انجام داده است. این واقعیت، ادعای مضحک اسرائیل در خصوص مداخله نکردن در جنگ سوریه را زیر سوال می برد.

اسرائیل نه تنها به طور مکرر تاسیسات دولت سوریه را هدف قرار می دهد، بلکه معارضان سوری و تروریست ها را نیز در بلندی های جولان تجهیز می کند و با شاخه القاعده در سوریه نیز برای مقابله با دولت بشار اسد همکاری دارد. اسرائیل عناصر تروریستی القاعده و داعش را در مراکز درمانی خود مداوا می کند و مجددا به میادین جنگ در سوریه می فرستد.

در ادامه این گزارش آمده است: پشتیبانی و حمایت تل آویو از گروه تروریستی القاعده در سوریه در چارچوی دو هدف راهبردی عمده است؛ نخست، تضعیف حزب الله لبنان و دوم، تقویت جایگاه خود در بلندی های جولان در جنوب سوریه. رئیس پیشین موساد نیز به ارائه خدمات درمانی به تروریست ها اعتراف کرده است. همچنین نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل تعامل معارضان سوری و اسرائیل را تایید کرده اند. بسیاری از افراد خارج شده از ارتش آزاد سوریه اذعان کردند وقتی متوجه رابطه این ارتش با رژیم صهیونیستی شدند، ارتش آزاد را ترک کردند.

این نخستین بار از سال 1982 بود که سوریه یک جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد. دولت سوریه سرانجام به تجاوزگری های اسرائیل واکنش نشان داد و با این پیام به رژیم صهیونیستی فهماند که دیگر نمی تواند تمامیت ارضی این کشور را نقض کند.

پس از گذشت چندین سال از تلاش دولت های غربی برای کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت، یک حقیقت کاملا آشکار وجود دارد: دولت سوریه همچنان پابرجاست و در آستانه پیروزی و باز پس گیری تمامی مناطق اشغال شده است.

در انتهای این مطلب آمده است: در حال حاضر هرگونه جنگ‌افروزی اسرائیل در سوریه نه تنها با پاسخ قاطع نیروهای سوری مواجه خواهد شد، بلکه متحدان بشار اسد از جمله حزب الله لبنان نیز به مقابله با تجاوزگری های رژیم صهیونیستی برخواهند خواست. حزب الله لبنان در سال 2006 نشان داد توان نظامی کافی برای مقابله با اسرائیل را دارد. همچنین حضور روسیه در سوریه نیز مانع بزرگی برای جاه طلبی های اسرائیل در خاک سوریه است.