دادستان کل آمریکا به پرونده تیراندازی فلوریدا ورود کرد

 تارنمای هیل، سشنز پس از آن که اداره تحقیقات فدرال یا همان پلیس فدرال آمریکا تایید کرد که نتوانسته به دنبال دریافت اطلاعات درباره نوجوان متهم به حمله مرگبار تیراندازی در فلوریدا اقدام کند، دستور بررسی روند اقدامات این دو نهاد را صادر کرد.

سشنز روز جمعه با صدور بیانیه ای گفت: اکنون مشخص شده که پیام های هشدار و اطلاعات ارائه شده به FBI، نادیده گرفته شده اند. ما شاهد تبعات ناگوار چنین بی توجهی هایی هستیم.

وی افزود: FBI باید با همکاری شرکای دولتی و محلی، بدون عیب و نقص برای جلوگیری از چنین حملاتی اقدام کند. این امر ضروری است و ما باید عملکرد بهتری داشته باشیم.

سشنز همچنین گفت که «رود روزنشتاین» معاون دادستان کل، مسئولیت بررسی عملکرد پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری را برعهده خواهد گرفت.

مقامات اداره پلیس فدرال آمریکا روز جمعه تایید کردند که ژانویه گذشته (دی ) اطلاعات هشدار آمیزی را درباره فردی نزدیک به «نیکلولاس کروز» 19 ساله و متهم تیراندازی فلوریدا دریافت کرده اند اما توجهی به آن نکرده اند.

فرد مذکور درباره مالکیت سلاح، ثبات روانی و تمایل کروز به کشتن هشدار داده بود و درباره احتمال انجام تیراندازی در مدرسه توسط وی ابراز نگرانی کرده بود. پلیس فدرال آمریکا از تحقیقات درباره ادعاهای مربوطه و اطلاع رسانی به اداره مربوطه در میامی خودداری کرد.

چهارشنبه هفته پیش، تیراندازی در دبیرستان پارکلند در ایالت فلوریدای به کشته شدن 17 نفر و زخمی شدن 14 نفر دیگر منجر شد. کروز روز پنجشنبه به 17 فقره قتل عمد متهم شد.

پلیس فدرال آمریکا در بیانیه ای تصدیق کرد هشداری را که در 5 ژانویه (15 دی) دریافت کرده است «باید به عنوان یک تهدید جانی احتمالی بررسی می کرد.»

«ریک اسکات» فرماندار جمهوری خواه فلوریدا روز جمعه استعفای «کریستوفر رِی» (Christopher Wray) به دلیل افشای این قضیه و «مارکو روبیو» سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا، تحقیقات کنگره در خصوص این خطای آشکار را خواستار شد.

کریستوفر ری گفته است «متعهد است تا انتها این موضوع ویژه را پیگیری کرده و در فرایندهای پاسخگویی به اطلاعاتی که از مردم دریافت می شود، بازنگری کند.»

تیراندازی در این دبیرستان موضوع تازه ای نیست و با توجه به تکرار آن در گذشته خشم عمومی را برانگیخته و بار دیگر موضوع قانونی بودن حمل سلاح در آمریکا را کانون توجهات قرار داده است.