اخراج ۴ خلبان ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم‌ صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم چهار خلبان ارتش را اخراج کرد. این اقدام پس از تحقیقات درباره سرنگون شدن جنگنده اف-16 توسط پدافند هوایی سوریه رخ داده است.

به گفته رسانه‌های صهیونیستی دو تن از این افراد، خلبانان جنگنده اف-15 بودند که ترکش موشک های پدافند هوایی سوریه به هواپیمای آنها اصابت کرده بود. این خلبان ها موفق شدند جنگنده اف-15 را در داخل یک پایگاه نظامی در الجلیل بر زمین بنشانند. این دو خلبان متهم شدند که از سامانه اختلال الکترونیکی استفاده نکرده اند و مانورهای لازم را برای فرار از موشک انجام نداده اند.

در همین حال تحقیقات صورت گرفته در ارتش اسرائیل بخشی از علل سرنگون شدن جنگنده اف-16 را در سوریه نشان می دهد. بر اساس نتایج تحقیقات، جنگنده اف-16 دچار نقص فنی شده است زیرا این نوع جنگنده نباید توسط موشک های قدیمی سوریه هدف قرار بگیرند. این در حالی است که مقامات اسرائیلی توضیحی در مورد نقص فنی جنگنده اعلام نکرده اند.

به گفته مقامات اسرائیلی، جنگنده سرنگون شده یکی از هشت جنگنده اف-16 بوده است که در حمله هوایی به پایگاه T-4 سپاه قدس ایران در سوریه شرکت داشتند. در حالی که همه جنگنده ها در ارتفاع بالا پرواز کرده و از راه دور مواضع مورد نظر را هدف قرار داده اند، این جنگنده (جنگنده سرنگون شده) برای اطمینان از اصابت موشک ها به هدف، در ارتفاع پایین پرواز کرده است. پدافند هوایی سوریه برای هدف قرار دادن جنگنده های اسرائیلی بیست موشک میان برد SA-17 و دوربرد SA-5 شلیک کرده بود.

قرار است نتایج کامل این تحقیقات، روز سه شنبه آینده به دست فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل برسد