تائید صلاحیت 12 نامزد ریاست جمهوری آذربایجان

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان گفت: تاکنون ۱۳ نفر داوطلب شرکت در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان اسناد ثبت نام خود را به این کمیسیون ارائه کرده اند که از بین آن‌ها نامزدی ۱۲ نفر تائید شده است.

«مظاهر پناه اف» در جلسه کمیسیون مرکزی انتخابات افزود: نامزدی شش تن از داوطلبان از سوی احزاب سیاسی و یک نفر توسط گروه ابتکار مطرح وچهار نفر دیگر از داوطلبان نیز نامزدی خود را بطورمستقل مطرح کردند که از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات تایید شده و نامزدی یک داوطلب دیگر نیز در جلسه آینده این کمیسیون بررسی خواهد شد.

وی گفت: در جلسه امروز کمیسیون مرکزی انتخابات، نامزدی «قدرت حسن قلی اف» از حزب جبهه خلق آذربایجان یکپارچه، «فرج قلی اف» از حزب رستاخیز ملی، «آراز علی زاده» از سوی حزب سوسیال دموکرات، «حافظ حاجی اف» از حزب مساوات معاصر، «راضی نور الله اف» از سوی گروه ابتکاری جبهه خلق، تائید شد.

کمیسیسون مرکزی انتخابات همچنین در جلسه امروز نامزدی دو داوطلب مستقل از جمله «عاصف محمداف» و «الشن حسن اف» را تائید کرد.

در جلسه قبلی این کمیسیون همچنین نامزدی الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان از سوی حزب حاکم آذربایجان نوین و چهار داوطلب دیگر تائید شده بود.

رییس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان افزود: برای نظارت بر چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تا کنون شش مورد به این کمیسیون مراجعه شده و مورد تایید قرار گرفته است.

مظاهر پناه اف گفت: سعی می‌کنیم برای همه کسانی که قصد نظارت بر این انتخابات را دارند شرایط لازم فراهم کنیم.

هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان که قرار بود در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی (مهرماه ۱۳۹۷) برگزار شود به دستور ردیس جمهور زودتر از موعد مقرر ودر ۱۱ آوریل سال جاری میلادی (برابر ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۷) برگزار می‌شود.