ترامپ توپ را به زمین اوباما انداخت

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) از دموکرات‌ها به دلیل اینکه در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما هیچ تلاشی برای محدود کردن کنترل حمل سلاح نکردند، انتقاد کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: درست همانطور که دموکراتها نمی خواهند مشکل برنامه داکا (رویاپردازان) را حل کنند، چرا زمانی که هم مجلس نمایندگان و هم مجلس سنا را در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در اختیار داشتند، قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح وضع نکردند؟ پاسخ این است که چون نمی خواستند و فقط حرف می زنند.

دونالد ترامپ این پیام را پس از آن منتشر کرد که به دنبال تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در پورکلند فلوریدا، دموکراتها و فعالان گروه های مختلف خواستار کنترل آزادی حمل سلاح شدند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا از مخالفان آزادی حمل سلاح بود و به دنبال تیراندازی مرگبار در سال 2012 در مدرسه ای در کنتیکت، محدودیت هایی را برای حمل سلاح در این کشور اعمال کرد. اوباما قانونی را وضع کرده بود که بر اساس آن افرادی که با مشکلات روانی مواجه بودند، به سختی می توانستند از فروشگاه ها، اسلحه خریداری کنند. این درحالی است که ترامپ این قانون را لغو کرد.

گزارشها حاکی از آن است که در حالی که دموکرات‌ها- که در ظاهر مخالف حمل آزادانه سلاح هستند- در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما کنترل مجلس را در دست داشتند، دو قانون مرتبط با محدودیت حمل سلاح در سال 2013 به تصویب نرسید.

چند روز پیش بر اثر حمله یک جوان مسلح 19 ساله به دبیرستانی در شهر پارکلند فلوریدا، 17 نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شدند. پلیس عامل این تیراندازی را بازداشت کرد. ترامپ در حساب توییتر خود نوشته بود که «نیکلاس کروز»، عامل این تیراندازی مرگبار مشکل روانی داشته است.