روسیه به ناتو هشدار داد

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ادعا کرد روسیه این خطر را ایجاد کرده است که یک رقابت تسلیحاتی هسته‌ای جدید را در منطقه اروپا به راه بیندازد و این کشور را ترغیب به شفاف‌سازی پروژه‌ها و مانورهای نظامی خود کرد.

استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان اعلام کرد: آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های "پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد" تاکید کرده که روسیه ماهیت این پیمان را تهدید کرده است و این کشور به دنبال توسعه و آزمایش یک موشک جدید میان‌برد است.

دبیرکل ناتو در ادامه تصریح کرد روسیه با مدرنیزه کردن زرادخانه‌های هسته‌ای و تدارک رزمایش‌های اتمی، خطر راه‌اندازی یک رقابت تسلیحاتی هسته‌ای تازه در اروپا را ایجاد کرده است.

به گزارش بیلد، دبیرکل ناتو، روسیه را ترغیب به پایبندی به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد کرد.

این پیمان در سال 1987 میان آمریکا و شوروی شکل گرفت و شامل نابودی موشک‌های کروز و بالستیک پرتابی از زمین با بردی بین 500 تا 5500 کیلومتر به همراه پرتابگرهای آنها، ساختارهای پشتیبانی مرتبط و دیگر تجهیزات حمایتی است.

آمریکا و روسیه بارها همدیگر را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متهم کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه دسامبر اعلام کرد که آمریکا با استقرار سیستم‌های موشکی در رومانی عملا این پیمان را نقض کرده است، این در حالی است که این کشور تلاش می‌کند روسیه را به عنوان ناقض این پیمان جلوه دهد.

پوتین تاکید کرد مسکو قصد خروج از هیچ پیمانی مربوط به امنیت بین‌المللی را ندارد.