هیلاری کلینتون: القاعده را ما ساختیم!

به گزارش تابناک،بخش هایی از سخنان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در یکی از جلسات کنگره در اینترنت پخش شد که در آن به صراحت به نقش آمریکا در ایجاد سازمان تروریستی القاعده اذعان شده است.
کلینتون در این سخنان می گوید، ما گذشته مشترکی با سازمان القاعده داریم. کسانی را که امروز با آنها در افغانستان وپاکستان می جنگیم ۲۰ سال پیش خودمان به وجود آوردیم زیرا در جنگ علیه شوروی سابق از آنها استفاده می کردیم.

وی افزود، ما القاعده را به وجود آوردیم زیرا نمی خواستیم شوروی سابق بر آسیای مرکزی چیره شود و ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا با مشارکت کنگره به زعامت دموکرات ها از طرح ایجاد القاعده جهت مقابله با اتحاد جماهیر شوروی استقبال کرد.

کلینتون در ادامه تصریح کرد، دموکرات ها از این ایده حمایت و تاکید کردند ما با دستگاه اطلاعاتی پاکستان و عوامل پاکستانی وارد عمل می شویم تا مجاهدانی را از عربستان و سایر کشورها استخدام کنند. در همین موقع بود که وهابیت وارد اسلام شد، ما توانستیم بر شوروی سابق در سایه عملیات این افراد پیروز شویم.

وزیر امورخارجه آمریکا افزود، پس از عقب نشینی شوروی از افغانستان ما میلیاردها دلار خسارت دیدیم و مهار القاعده را از دست دادیم و همکاری با آنها را متوقف کردیم و برخورد با افکار و اعتقادات آنان را به پاکستان محول کردیم.

کارشناسان می گویند، القاعده زیر نظر آمریکا و با پول عربستان و با حمایت دستگاه اطلاعاتی پاکستان به وجود آمده است.

پیش از این نیز مشاور عالی فرانسوا میتران، ویلیام کیسی رئیس سابق سیا، برژنسکی و برخی دیگر از شخصیت های سرشناس غربی در بیان مواضع خود بصورت علنی و تلویحی القاعده را ساخته و پرداخته آمریکا می دانستند.

مشاور عالی " فرانسوا میتران " رئیس جمهور سابق فرانسه، دو هفته قبل از حمله نظامی امریکا به افغانستان در نشریه اکسپرس نوشت: گروه‌های تروریستی که امریکا در افغانستان با آنها درگیر است، همان گروه‌هایی هستند که خود غرب، بویژه امریکا آنها را بوجود آورد.

ژاک اتالی می‌افزاید: رهبران این گروه‌ها از جمله بن لادن شاگردان سابق سازمان(سیا) هستند، منابع مالی آنها را امریکا و متحدان نزدیکش فراهم نموده‌اند و پیام‌های مرگبارشان را شرکت‌های بزرگ غربی به سراسر جهان مخابره می‌کردند.

در یک کلام، این امکانات سیاسی، فنی و مالی غرب بوده که امروز علیه خودش بکار رفته است.

سخنان اتالی زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم، وی در زمان حضورش‌ در مرکز سیاسی فرانسه با گروهی از عالی‌ترین مقامات امنیتی امریکا، مراوده داشته و از آنچه امریکایی‌ها طراحی می‌نمودند، اطلاع داشته است.

ویلیام کیسی " رئیس سابق " سیا " نیز در این زمینه اطلاعات مهمی را از دخالت های این سازمان در مناطق مختلف جهان در اختیار " وود وارد " نویسنده مشهور امریکایی قرار می‌دهد که یکی از این مناطق افغانستان بود. کیسی برای وود وارد گفته بود که سیا چگونه از آغاز دهه هشتاد کوشیده، گروه‌هایی را در افغانستان به عنوان مامورین خود استخدام کند.

این در حالی است که امریکا و هم‌پیمانان این کشور در سال ۲۰۰۱ در پی حملات ۱۱ سپتامبر، به بهانه سرنگونی رژیم طالبان ومبارزه با شبکه القاعده و برقراری امنیت در افغانستان به این کشور حمله و آن را اشغال کردند.

هر چند امریکا ۱۰ سال قبل به بهانه از بین بردن طالبان و اسامه بن لادن، سرکرده پیشین شبکه تروریستی القاعده که متهم به انجام حملات ۱۱ سپتامبر در امریکا بود به افغانستان حمله کرد، اکنون به دنبال مذاکره با این گروهک تندرو(طالبان) است.

دیروز نیز اداره تحقیقات فدرال امریکا(اف‌بی‌آی) نام ملا عمر، رهبر طالبان افغانستان را از فهرست " تحت تعقیب‌ترین تروریست‌ها " ی خود خارج کرده است.

نام ملا عمر در حالی از فهرست تروریست‌های امریکا خارج می‌شود که نام بن لادن تا آخرین لحظه از فهرست تروریست‌های امریکا خارج نشد و رسانه‌های امریکایی به طور گسترده‌ای خبر کشته شدن وی را منتشر کردند.

حمله آمریکا به افغانستان وعراق نتوانست به فعالیت القاعده در خاورمیانه پایان دهد، هر چند که آمریکا هزینه های مالی و انسانی فراوانی در این دو کشور پرداخت کرد و اکنون که نزدیک به ده سال که از حمله آمریکا به افغانستان می ­گذرد آمریکا نتوانست امنیت پایداری در این کشور بوجود آورد.

در لشگر کشي امريکاييها و نيروهاي خارجي تحت امر آنان به افغانستان و حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به مناطق شمالي پاکستان، تاکنون هزاران زن و مرد و کودک بيگناه قرباني و صدها هزار تن بيخانهمان شدهاند.