نخستوزير روسيه امروز (چهارشنبه) اين مساله را رد كرد كه قصد دارد به عنوان رهبر موقت كشور تا پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در چهارم مارس آغاز به كار كند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه همچنین برگزاری هر گونه مذاکرات با نمایندگان جناح مخالف را رد کرد.

خبرگزاری‌های محلی روسیه گزارش دادند، نخست وزیر این کشور اعلام کرده است: ما به بحثو گفت‌وگو در خصوص این مساله نپرداخته‌ایم.

در حال حاضر شایعاتی در روسیه وجود دارد مبنی بر این که پوتین قصد دارد سمت خود را به عنوان نخست‌وزیر کنار بگذارد و سمت‌ ریاست جمهوری روسیه را بر عهده بگیرد.

این در حالی است که تظاهرات‌ها در روسیه طی روزهای گذشته در اعتراض به تقلب در انتخابات دوما افزایش یافته است.

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: هیچ نیازی برای این تغییر(انتصاب به عنوان رییس جمهور) وجود ندارد.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند که پوتین قصد دارد پیش از برگزاری انتخابات به عنوان رییس‌جمهوری روسیه کار خود را آغاز کند و این مساله باعثمی‌شود انتخابات پیش رو با چالش‌های جدی مواجه شود.

پوتین در ادامه خاطرنشان کرد، هیچ قصدی برای کناره‌گیری از سمتش به عنوان نخست‌وزیر روسیه ندارد و ادعای برخی تحلیل‌گران در این مورد کاملا بی‌پایه و اساس است.

وی به خبرنگاران گفت: من سمت خود را دوست دارم.

وی افزود: مسئولیت سیاست‌های اقتصادی کشور در حال حاضر بر دوش دولت است.

پوتین تاکید کرد، از انجام مذاکرات با جناح مخالف در روسیه حمایت می‌کند، اما فقدان یک رهبر و برنامه‌ی خاص در جناح مخالف انجام مذاکرات با این جناح را به مساله‌ای پیچیده و دشوار تبدیل می‌کند.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد، نخست وزیر روسیه اعلام کرد: آیا آنها(جناح مخالف) ‌ خط مشی مشخص و مشترکی دارند؟ خیر. خط مشی مشترک و یکسانی برای جناح مخالف وجود ندارد. ما باید در خصوص تمامی مسائل و مشکلات آنها به بحثو گفت‌وگو بپردازیم اما این مساله مستلزم این است که برخورد معقولی در این زمینه به عمل آید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قصد داد با رهبران جناح مخالف ملاقات کند، اعلام کرد: حتی نمی‌دانم چه کسی نماینده آنها است.

وي با اشاره به ماهيت مختلط جناح مخالف كه شامل ناسيوناليستها، ليبرالها و چپگرايان است، اظهار كرد: اپوزيسيون بايد براي هرگونه مذاكرهاي موضع مشتركي داشته باشد.