به گزارش فارس، پارلمان انگلیس بسیاری از درآمدهای خانواده سلطنتی را از محل منابع عمومی تامین می کند. هزینه سالیانه خدمات مربوط به املاک متعلق به این خانواده و همچنین کمک هزینه نگهداری از اقامتگاههای سلطنتی و سفرهای سالانه سلطنتی از جمله این هزینه هاست. لیست هزینه های ساخت و ساز بیشترین لیست هزینه ها را تشکیل می دهد، از جمله حقوق کارکنان دفتر خانواده سلطنتی، دیدارهای رسمی، مشاغل عمومی و سرگرمی های اعضای این خانواده.

در طول ۱۰ سال اخیر میزان این هزینه ها توسط پارلمان تعیین شده و پول هایی که در این میان ذخیره شده است، برای ۱۰ سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تخمین هزینه ها و ثروت خاندان سلطنتی

هزینه کلی خاندان سلطنتی بین ۱۳۴ تا ۱۸۴ میلیون پوند در هر سال تخمین زده می شود.
فهرست این هزینه ها به شرح زیر است:

هزینه های ساخت و ساز ۱۵.۱میلیون پوند
مقرری پارلمانی پرنس فیلیپ(شوهر ملکه) ۰.۴میلیون پوند
کاخ ها و قلعه ها ۱۵.۰میلیون پوند شامل:
تمیز کردن خانه های خاندان سلطنتی ۴۹۶ هزار دلار
هزینه های مربوط به غذا ۸۲۷۲۰۹ دلار
هزینه نگهداری باغ‌ها ۶۶۱۳۰۲ دلار
مسافرت ۶.۲میلیون پوند
مخارج ملاقات توسط ادارات دولتی ۴.۹میلیون پوند
امنیت ۱۰۰.۰میلیون پوند
درآمد دوک کورنوال ۱۶.۰میلیون پوند
درآمد دوک لنکستر ۱۳.۰میلیون پوند
هزینه های شوراها ۱۰.۰میلیون پوند
مالیات های پرداخت نشده ۲.۰میلیون پوند
سفر و اقامت برای پرنس چارلز ۱.۶میلیون پوند

مجموع ۱۸۴.۲میلیون پوند

در مقایسه با هزینه خانواده سلطنتی انگلیس، هزینه های خاندان سلطنتی اسپانیا ۸.۹ میلیون یورو(۷.۴ میلیون پوند) در سال و هزینه های مربوط به ریاست جمهوری در ایرلند ۱.۸ میلیون پوند و هزینه های دولت آلمان ۲۶ میلیون پوند است.

تا سال ۱۷۶۰ درآمد خاندان سلطنتی از محل هزینه های به دست آمده از ارثیه ها تامین می شد، که این هزینه ها شامل سود های ناشی از املاک تاج خاندان سلطنتی بود. شاه جرج سوم در آن سال توافق کرد که در ازای دریافت درآمد از محل منابع غیر نظامی، این ارثیه را تحویل دهد که این توافق نامه تاکنون پابرجا مانده است. هم اکنون املاک تاج یکی از بزرگترین و با ارزش ترین محل های املاک سلطنتی در انگلیس است که ارزش آن ۷.۳ میلیارد پوند تخمین زده می شود.

اگرچه خانواده سلطنتی حق فروش و یا معامله این املاک را ندارد. در دوران کنونی سود حاصل از واگذاری املاک تاج از سود حاصل از ساخت و سازهای شهری و کمک های مالی بیشتر است. برای مثال در سال مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۸،۲۰۰ میلیون پوند از محل املاک تاج درآمد نصیب خاندان سلطنتی شد و این در حالی بود که هزینه تعیین شده پارلمان برای خاندان سلطنتی ۴۰ میلیون پوند تعیین شده بود.

هزینه های عمومی

ملکه انگلیس برای رسیدگی به امور و وظایف خود به عنوان صدر حکومت انگلیس و کشورهای مشترک المنافع، سالیانه ۷ میلیون و نهصد هزار پوند از بودجه را دریافت می کند.

حقوق مربوط به اعضای پارلمان که معادل یک میلیون و ۲۵۴ هزار پوند در سال است، از محل درآمد های شخصی ملکه پرداخت می شود.

به جز ملکه سایر اعضای خانواده سلطنتی مجبور به پرداخت مالیات هستند. اگرچه پرنس ولز نباید از محل درآمد خود این مالیات را بپردازد.

خانواده سلطنتی انگلیس متهم است که در زمینه ارائه آمارهای مربوط به مسائل مالی خود شفاف عمل نمی کند. از سوی دیگر مرکز ملی رسیدگی به اموال دولتی اجازه بررسی اموال خانواده سلطنتی را ندارد.