وب سایت جامع و بزرگ AppTracker که یک مخزن بزرگ برای برنامههای کرک شده iOS است و برنامههای قرار گرفته در Appstore را به فاصله کمی به صورت کرک شده در وب سایت خود قرار میدهد اعلام کرد که پیغامهای نگران کننده ای از سوی اپل دریافت کرده است.

به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت فارنت، این سایت در وبلاگ خود اعلام کرده است که اپل به شدت به رفتار آنان معترض بوده و بر علیه آنان در حال جنگ و بررسی اقدامات قانونی است و شعار Take Down را به گردانندگان سایت گوشزد کرده است.

اپل قصد دارد تاثیر برنامه‌های کرک شده را بر اوضاع و احوال برنامه‌نویسان که در مواردی باعثسرخوردگی و رها کردن نوشتن برنامه برای iOS شده است را بهبود بخشد.

به نظر می رسد تهدیدات اپل کار خود را کرده و مسئولان این سایت قصد دارند تا به‌منظور حفظ این سرویس حرکت‌هایی مانند اضافه کردن CAPATCHA به لینک‌های خروجی که تعداد برنامه های دانلودی را پایین آورده و همچنین انتقال سرورها به کشورهایی که در آنان قانون کپی رایت رعایت نمی‌‌شود را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است که این وب سایت دارای سرویسی به نام Installous است که در فروشگاه سیدیا موجود بوده و امکان نصب برنامههای کرک شده را بصورت کاملا رایگان و بدون احتیاج به رایانه در iDvice کاربر امکان پذیر میکند.