انتقاد نیکی هیلی از اظهارات کارشناس اقتصادی کاخ سفید

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل کاخ سفید را مورد حملات لفظی خود قرار داد و اظهارات کارشناس اقتصادی دونالد ترامپ درباره اینکه گفته بود «هیلی اندکی گیج شده است» را به شدت تکذیب کرد.

نیکی هیلی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: با احترام کامل باید بگویم که من گیج نشده‌ام.

نیکی هیلی این اظهارات را چند ساعت پس از آن مطرح کرد که «لاری کودلو»، کارشناس اقتصادی کاخ سفید در بیانیه ای درباره وجود اختلاف نظر بر سر تحریم های جدید علیه روسیه اعلام کرد که احتمالا نیکی هیلی که این خبر را اعلام کرده، گیج شده است.

ای درحالی است که این کارشناس اقتصادی چند ساعت بعد اظهارات خود را پس گرفت و در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت بر اساس اطلاعاتی ناقص چنین اظهاراتی را علیه هیلی بیان کرده است. وی گفت: «این اظهارات من اشتباه بود. کاملا اشتباه بود.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیکی هیلی روز یکشنبه در شبکه تلویزیونی «سی بی اس» از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد. این در حالی است که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اظهاراتی متناقض با آنچه هیلی گفته بود را بیان کرد و گفت: دولت آمریکا در حال حاضر صرفا تحریم های جدید علیه سوریه را مدنظر قرار داده است و تصمیم گیری درباره آن در آینده انجام خواهد شد.

مغایر بودن اظهارات نیکی هیلی با آنچه که سخنگوی کاخ سفید مطرح کرد نشان می دهد که شاید هیلی به اشتباه تحریم های جدید را پیش از آنکه به طور رسمی بوسیله ترامپ امضا شود اعلام کرده است و یا اینکه یک اشتباه دیگر رخ داده است و رئیس جمهور آمریکا دلش نمی خواهد باعث عصبانیت ولادیمیر پوتین، همتای روس خود شود.