سرانجام پس از كش و قوس هاي فراوان، دادستان دادگاه جنايي قاهره، محمد حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع اين كشور را به جرم قتل و جنايت به كشور مستحق مرگ دانست و تقاضاي اعدام وي با طناب دار كرد. به گزارش خبرگزاري رسمي مصر (شرق الاوسط) مصطفي خاطر يكي از اعضاي گروه دادرسي در جريان جلسه محاكمه مبارك، دو فرزندش، وزير كشور سابق و شش معاون وي، با قرائت بيانيه اي اشد مجازات و اعدام با طناب دار براي ديكتاتور مصر و ديگر متهمان پرونده را از احمد رفعت رئيس دادگاه جنايي قاهره خواستار شد.
به گزارش شبکه خبری «العالم» درخواست صدور حکم اعدام برای محمد حسنی مبارک فرعون مصر با استقبال مردم و بسیاری از احزاب و گروه های سیاسی شد. این گزارش حاکی است، خانواده قربانیان انقلاب ۲۵ ژانویه که در مقابل آکادمی پلیس(محل محاکمه مبارک) تجمع کرده بودند، این درخواست را اقدامی انقلابی برای مجازات دیکتاتور سابق مصر دانستند.
همچنین جماعت اخوان المسلمین مصر در واکنش به درخواست دادستان، حسنی مبارک را به خاطر جنایت و خیانت در حق مردم کشورش مستحق مرگ دانست.
جنبش ششم آوریل و ائتلاف ۲۵ ژانویه نیز با صدور بیانیه هایی، با انتقاد از روند طولانی محاکمه رئیس جمهور سابق مصر، مجازات هر چه سریع تر وی را خواستار شدند.
از سوی دیگر، نتایج اولیه شمارش آرای سومین مرحله انتخابات پارلمانی مصر از پیشی گرفتن حزب آزادی و عدالت در این مرحله حکایت می کند.
به گزارش خبرگزاری «یونایتدپرس»، نتایج اولیه مرحله سوم انتخابات پارلمانی مصر از پیشتازی حزب آزادی و عدالت(شاخه سیاسی اخوان المسلمین) نسبت به سایر رقبای خود همانند مراحل قبلی خبر می دهد و به گفته منابع آگاه دولتی، پس از حزب وابسته به اخوان المسلمین، حزب سلفی «النور» و حزب «الوقد» قرار دارد.
مرحله سوم انتخابات مصر روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در ۱۹ استان در فضایی آرام برگزار شد.
اخوان المسلمین تاکنون توانسته است ۶۵ درصد از آرای پارلمان و اکثریت مجلس آینده را به خود اختصاص دهد.
خالد مشعل در مصر
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) پنجشنبه شب در رأس يك هيأت بلندپايه براي ديدار با نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب وارد قاهره پايتخت مصر شد. به گزارش خبرگزاري ها، سفر خالد مشعل كه خبر آن قبلاً منتشر نشده است، به طور ناگهاني صورت گرفته است و به گفته ابراهيم الدراوي مدير مركز مطالعات فلسطين در قاهره، خالد مشعل در ديدار با العربي، تازه هاي مسائل فلسطين و سرزمين هاي اشغالي را با وي در ميان خواهد گذاشت و به رايزني و تبادل نظر خواهد پرداخت.