تخلیه و تخریب منازل فلسطینی‌ها درقدس

به گزارش العالم، رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر ساخت واحدهای بسیاری را درقدس شروع کرده اما نه تنها از ساخت خانه های فلسطینی ها جلوگیری می کند بلکه حکم دستورتخریب بسیاراز خانه هاراصادر کرده است.

" ام محمد " زن فلسطینی که نظامیان صهیونیست اخطاریه تخریب منزلش را به وی داده اند، به خبرنگار العالم گفت: نظامیان صهیونیست حکم قضائی تخریب منزلم را به من دادند، و وکیل مدافعم توانست اجرای این حکم را تا گرفتن مجوز ساخت، به تأخیر بیندازد ولی تلاش ما برای گرفتن مجوز بی فایده بود، زیرا رژیم صهیونیستی به هیچ فلسطینی مجوز ساخت نمی دهد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اعلام کرده که صدها منزل فلسطینی ها را با آغاز سال میلادی جدید تخریب خواهد کرد، و احکام قضائی تخریب منازل نیز فورا به فلسطینی ها داده شده است.

" فخری ابودیاب " عضو کمیته دفاع از اراضی سلوان در مصاحبه با العالم تأکید کرد: شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس به شهرک نشینان مجوز ساخت بناهای عظیم را می دهد که ازجمله آنها می توان به مجوز ساخت شهرک العاد اشاره کرد.

ابودیاب اظهار داشت: ولی در مقابل فلسطینی ها خصوصا فلسطینی های ساکن منطقه سلوان از رژیم اشغالگر حکم تخلیه منزل دریافت می کنند، تا منازل آنها پس از تخلیه تخریب شود.

ابودیاب گفت: رژیم صهیونیستی درپی اسکان صهیونیست ها به جای فلسطینی ها در قدس و ایجاد کمربندی در اطراف مسجد الاقصی است.

خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد: شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس و کمیته عمران و برنامه ریزی کابینه اسرائیل، ساخت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی جدید در مناطق رأس العامود و الصوانه نزدیک مسجد الاقصی را آغاز کرده اند.

" احمد صب لبن " کارشناس امور شهرک سازی گفت: معلوم است که رژیم صهیونیستی برنامه عظیمی را برای شهرک سازی در قدس آغاز کرده است، و می خواهد این پیام را به فلسطینی ها ابلاغ کند که قدس شرقی قابل چانه زدن نیست، و کل قدس متعلق به این رژیم است.

گزارش العالم افزود: صهیونیست ها تصویری از قدس را توزیع می کنند که در آن اثری از مسجد قبه الصخره گنبد طلایی در آن نیست.