به گزارش ايسنا،آصف علي زرداري از زمان به دست گرفتن سمت رياست جمهوري از سال ۲۰۰۸ ميلادي با بدترين بحرانهاي سياسي مواجه شده و اين موضوع مطرح است كه آيا وي و دولتش توانايي نجات از اين شرايط را دارند يا خير.

به نوشته روزنامه داون، اصلی‌ترین فشار از زمان مطرح شدن رسوایی درخواست کمک زرداری از آمریکا به وجود آمد.

وی ارتش را به توطئه‌چینی علیه دولتش پس از هجوم نیروهای آمریکایی به خاک پاکستان در سال گذشته میلادی که به کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده منجر شد متهم کرد.

دادگاه عالی پاکستان در حال تحقیق در مورد این پرونده است که چه کسی می‌تواند در این رسوایی که مخالفان رئیس جمهور و رسان‌ها آن را خیانت خوانده‌اند، دست داشته باشد.

رئیس جمهوری پاکستان در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی جئونیوز پاکستان گفت: ما با قوه قضائیه در جنگ نیستیم. چرا با ارتش باید در جنگ باشیم؟ هیچ نبردی وجود ندارد.

رسوایی درخواست کمک زرداری از آمریکا سه ماه پیش زمانی آشکار شد که منصور ایجاز، تاجر پاکستانی آمریکایی در ستونی در روزنامه فایننشال تایمز نوشت که یک دیپلمات ارشد پاکستانی از پنتاگون خواسته تا برای مهار و کنترل ارتش پاکستان به دولت زرداری کمک کند.

این تاجر پس از آن این دیپلمات را حسین حقانی، سفیر پاکستان در آمریکا و دولت نزدیک زرداری معرفی کرد.

این در حالی است که حقانی دست داشتن در این مورد را رد کرده و اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر توطئه ارتش وجود ندارد.

همچنین تحقیقات قضایی بعدا می‌توانست دولت ضعیف پاکستان را تهدید کند به ویژه اگر رابطه‌ای میان زرداری و این رسوایی درخواست کمک‌ از آمریکایی‌ها مشخص می‌شد.

احزاب مخالف یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان را به انتقاد ناعادلانه از ارتش متهم کردند چرا که اعلام کردند وی برای سال‌های متمادی باعثشده بود بن لادن از حبس بگریزد.

رئیس جمهوری پاکستان با اعلام اینکه گیلانی با ارتش درگیر نیست، افزود: فکر می‌کنید که این جنگ است. اما من آن را بخشی از یک تحول می‌دانم. این یک مسیر تکاملی خواهد بود و در زمان مقرر آرام می‌شود.

تنشها ميان ارتش و دولت غير نظامي در پاكستان نشانهاي نگران كننده براي اين منطقه و رابطه پاكستان با آمريكا محسوب ميشود.