به گزارش مهر به نقل از منابع اینترنتی، ارسلان بخاری مدیر اجرایی دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی در واشنگتن اظهار داشت: این رویداد فرصتی برای مسلمانان فراهم میآورد تا با فرآیندهای سیاسی و نمایندگان ایالتهای مختلف آشنا شوند.

وی افزود: نمایندگان باید امسال برای اختصاص بودجه به خدمات مهم برای مردم جامعه به ویژه قشر آسیب پذیر اقدام کنند.

در این اجتماع که بعنوان بخشی از برنامه سالانه «روز مسلمانان واشنتگن در ساختمان کنگره» برنامه ریزی شده حدود ۴۰۰ نفر از مسلمانان واشنتگن با برخی نمایندگان منتخب خود دیدار می‌کنند.

این دیدار از سوی دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی در روز ۲۶ دی ماه برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌ها در نوع خود در آمریکا محسوب می‌شود.

شرکت کنندگان از قانونگذاران می‌خواهند در رابطه با موضوعات مهمی چون برنامه‌های مهم عمومی و رویکرد متعادل به بودجه ایالتی نیز صحبت کنند و آن را در تصمیم گیریهای خود مدنظر داشته باشند.

همچنین قرار است در پایان این جلسه به قانونگذاران و کارمندان دفا‌تر آن یک نسخه از قرآن به زبان انگلیسی هدیه داده شود.

این رویداد می‌تواند اطلاعاتی را درباره فعالیتهای ضداسلامی اخیر برای قانونگذاران فراهم کند از این رو مسلمانان از آن‌ها می‌خواهند صدای خود را علیه اسلام هراسی و جرایم انزجاری در کشور بلند کرده و آن را محکوم کنند.

بخاری یادآور شد: در سال گذشته مسلمانان شاهد ۱۰ جرم انزجاری ضد اسلامی در شمال غربی آمریکا بوده‌اند که به شدت موجبات نگرانی مسلمانان را فراهم کرده بود. نهادهای اسلامی به طور جدی تلاش می‌کنند قانونگذاران را از مشکل درحال افزایش اسلام هراسی آگاه کنند تا آن‌ها اقدامات متناسب تری اتخاذ کنند.

مسلمانان آمریکا که تعداد آن‌ها بین ۶ تا هشت میلیون نفر است پس از حملات یازدهم سپتامبر با روند فرسایشی در رابطه با حقوق مدنی خود رو به رو شده و همواره اعتراض خود را نسبت به این امر منعکس کرده‌اند.

تحقیقات اخیر نشان میدهد بیشتر آمریکاییها اطلاعات اندکی درباره اسلام دارند و یا دست کم هیچ مسلمانی را در میان اطرافیان خود نمیشناسند.