به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، مراسم خاکسپاری کشته شدگان انفجار تروریستی دیروز سوریه در میان شعارهای ضد تروریستی حاضران برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم ضمن ابراز انزجار از اقدامات گروههای مسلح بر وحدت ملی سوریه و پایداری برای خنثی کردن همه توطئه ها علیه این کشور تاکید کردند.

این در حالی است که جمع زیادی از مردم درعا با تجمع در میدان البرید این شهر ضمن مخالفت با دخالت خارجی در امور داخلی سوریه از عاملان انفجار تروریستی دمشق ابراز انزجار کردند.

همچنین جمع زیادی در میدانهای " خالد حسکه " و " سبع بحرات " در " قامشلی " نیز ضمن مخالفت با دخالت خارجی در امور داخلی و ابراز انزجار از انفجاردمشق بر وحدت ملی این کشور تاکید کردند.

از سوی دیگر " عادل سفر " نخست وزیر سوریه پس از دیدار با مجروحان انفجار دیروز دمشق گفت: انفجار دمشق اقدامی تروریستی است که با هدف بی ثبات کردن سوریه انجام شده است.

وی افزود: توان و صبر مردم سوریه همه توطئه های را خنثی خواهد کرد. اصلاحات بهانه ای بیش نیست زیرا سوریه گامهای مهمی در زمینه اصلاحات برداشته است.

نخست وزیر سوریه بیان کرد: سوریه به برکت هوشیاری مردم و اصرار بر انجام اصلاحات به پایداری خود ادامه خواهد داد و شهدا در تاریخ ماندگار خواهند شد.

خبر دیگر اینکه هیئتی از حزب سعادت ترکیه به رهبری " مصطفی کامالاک " با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تحولات این کشور را مورد رایزنی قرار داد.

کامالاک ضمن ابراز امیدواری درباره بهبود روابط ترکیه و سوریه بر مخالفت با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کرد.

از سوی دیگر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز با مردمی توصیف کردن روابط این کشور با ترکیه تاکید کرد: احدی نمی تواند بر روابط تاریخی و برادرانه دو کشور تاثیر بگذارد.