رد پرداخت حق‌السکوت ترامپ به بازیگر فیلم‌های‎مستهجن

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی پرداخت پول به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن از محل بودجه انتخاباتی را رد کرده است.

دونالد ترامپ در چند توییت نوشت که وکیل او، مایکل کوهن، به این بازیگر فیلم‌های مستهجن به نام استورمی دنیلز پول داده و ترامپ هم این پول را به کوهن بازگردانده است. استفاده از بودجه انتخاباتی برای این موضوع می‌تواند به منزله نقض قانون تلقی شود.

این اولین باری است که ترامپ پرداخت حق‌السکوت به این بازیگر را می‌پذیرد؛ هرچند هنوز داشتن رابطه با استورمی دنیلز را رد می‌کند. ترامپ پیش از این از هرگونه پرداخت پول به دنیلز اظهار بی‌اطلاعی کرده بود. اظهارات قبلی او با آنچه مشاور حقوقی وی گفته نیز تفاوت داشته است. ترامپ مدعی شده بود که او از پولی که مایکل کوهن، وکیلش به این بازیگر فیلم‌های فیلم‌های مستهجن داده بود، مطلع نبوده است. گفته شده که این پول قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ پرداخت شده بود.

استورمی دنیلز ۳۹ ساله که نام واقعی او استفانی کلیفورد است، ادعا کرد که در سال ۲۰۰۶ در جریان یک مسابقه گلف افراد مشهور در لیک تاهوی ایالت نوادا، یک بار با دونالد ترامپ رابطه جنسی داشته است.

جولیانی، شهردار سابق نیویورک گفته است، این پول از بودجه مربوط به فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری پرداخت نشده است؛ موضوعی که در این مناقشه اهمیت زیادی به آن داده شده است. او که اخیرا به تیم حقوقی ترامپ پیوسته، این اظهارات را در جریان گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس نیوز بیان کرده است.

او گفت: آن‌ها (ترامپ و وکیلش) این کار را از طریق یک شرکت حقوقی انجام دادند و رئیس‌جمهور هم این پول را پرداخت کرد.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که انتقال این پول قانونی بوده است.

جولیانی افزود: تا آنجا که می‌دانم، رئیس‌جمهور چیزی درباره جزئیات این مسأله نمی‌دانست، اما او به طور کلی در جریان این که مایکل قرار است چنین کاری انجام دهد، بود.

به گزارش بی. بی. سی، مایکل اوناتی، وکیل بازیگر فیلم‌های مستهجن در توییتی گفت: ما چند ماه پیش، پیش‌بینی کردیم که بالاخره ثابت می‌شود به مردم آمریکا درباره پرداخت ۱۳۰ هزار دلار دروغ گفته شده و ترامپ از این مسأله مطلع بوده است.

وکیل ترامپ درابتدا پرداخت پول به استورمی دنیلز را انکار کرد، اما سرانجام تأیید کرد که به طور خصوصی در اکتبر ۲۰۱۶ این پول را به دنیلز پرداخت کرده بود.

او همچنین این موضوع را رد کرده بود که ترامپ در جریان این مسأله قرار داشت.

کوهن در بیانیه‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید، گفته بود که نه تیم انتخاباتی ترامپ و نه سازمان وابسته به او چیزی درباره پرداخت این پول نمی‌دانستند.

استورمی دنیلز گفته بود به خاطر نگرانی از به خطر افتادن امنیت خودش و دخترش بود که ۱۱ روز پیش از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۶ در قبال دریافت ۱۳۰ هزار دلار از وکیل ترامپ خیلی سریع تصمیم گرفت که با امضای یک قرارداد، از صحبت کردن با رسانه‌ها درباره رابطه ادعایی خودداری کند. دنیلز همچنین گفته در سال ۲۰۱۱ میلادی می‌خواست در برابر دریافت ۱۵ هزار دلار جزئیات روایت خود را به یک نشریه بفروشد، اما وکیل ترامپ این نشریه را تهدید کرد که به دادگاه شکایت خواهد کرد و مانع از انتشار مقاله شد.