به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "هیلدا جانسون"، نماینده ویژه سازمان ملل در سودان جنوبی گفت: گزارشهای منتشر شده مبنی بر اینکه بیش از ۳ هزار نفر در پی حمله هزاران افراد مسلح به منطقه "پیبور" در استان جونقلی کشته شدهاند، صحت ندارد.

در حالی که یک مقام مسئول محلی اعلام کرد که این افراد کشته شده‌اند، نماینده سازمان ملل تاکید کرد: هیچ مدرکی در تایید این آمار بدست نیاورده‌ایم.

جانسون گفت: پس از دیدار از مناطق آسیب دیده دیداری با ساکنان منطقه گفتگوهایی داشتیم و آنها مدرکی که ثابت کننده این کشتارها باشد ارائه نکردند، اما تاکید کرد که حدود ۶۰ هزار نفر نیازمند کمک‌های فوری امدادی هستند و برخی از آنها از سه روز پیش غذا نخورده بودند.

نماینده سازمان ملل در سودان جنوبی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد اختلاف و نزاع میان دو قبیله " نویر " و " مورلی " متوقف شده است.

حدود ۶ هزار فرد مسلح از قبیله نویر روستاهای قبیله مورلی را مورد حمله قرار داده و خانه‌های آنها را به آتش کشیدند که موجب فرار آنها از خانه‌هایشان شد و تاکنون تعداد کشته‌ها و مجروحان این حمله مشخص نشده‌اند.

درگیری میان دوقبیله بر سر اتهام ربودن دام‌های یکدیگر به وقوع پیوست.

کشور تازه تاسیس جنوب سودان که مساحتی به اندازه فرانسه دارد، از فقر و جنگهای قبیلهای به شدت رنج میبرد و همین موضوع موجب شده تا دولت مرکزی کنترل چندانی بر کشور نداشته باشد.