هکرهای کره شمالی حرفه‌ای شدند

هکرهای وابسته به پیونگ‌یانگ از ابزارهای جدید بهره گرفته و عملیات خود را علیه اهداف مالی و سازمان‌های بین‌المللی تشدید کرده‌اند. کارشناسان امنیتی طی دو سال گذشته به طور پیوسته شاهد پیشرفت در توانایی‌های فنی کره شمالی بوده‌اند.

آدام میرز، مدیر شرکت امنیت سایبری "کراوداسترایک" اظهار کرد: آنان نشان داده‌اند که وقتی قصدی داشته باشند، توانایی خود را نیز افزایش می‌دهند. می‌توان گفت که آنان یک دشمن سایبری توانمند برای ما هستند.

افزایش اقدامات هکری کره شمالی در حالی صورت گرفته که این کشور در آستانه نشست تاریخی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای از شبه‌جزیره کره قرار دارد.

نتیجه این نشست هر چه که باشد، احتمالا بر اقدامات سایبری کره شمالی علیه آمریکا تاثیرگذار است.

تازه‌ترین مدرک از افزایش فعالیت‌های سایبری کره شمالی اواخر ماه گذشته میلادی و در جریان تحقیقات شرکت امنیت سایبری "مک‌آفی" به دست آمد که از گسترش یک کمپین هکری در زیرساخت‌های حیاتی و بخش‌های مالی و مخابراتی در ۱۷ کشور مختلف پرده برداشت.

کره شمالی اقدامات سایبری خود را دو دهه پیش آغاز کرد و با حملاتی که غالبا اهدافی در کره جنوبی را نشانه می‌رفت، خود را برای حمله به اهداف بین‌المللی دیگر آماده می‌کرد.

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که هکرهای کره شمالی می‌خواهند توانایی و مهارت خود را برای انجام حملات سایبری نشان دهند و این اقدام را با آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ در مقام قیاس قرار داده‌اند.

به گفته کارشناسان حوزه امنیت سایبری، سطح توانایی کره شمالی در این زمینه هنوز از آمریکا، روسیه و چین پایین‌تر بوده و این کشور در خصوص حملاتش علیه اهداف آمریکایی اغراق کرده است.