"فوزی اکرم الترزی" نماینده پارلمان عراق در گفتوگو با فارس انفجارهای تروریستی اخیر عراق که زائران اماکن مذهبی را هدف قرار داده را تلاشهای مذبوحانه و عاجزانه تروریستها برای ایجاد ناامنی در این کشور خواند و گفت: این حملات تروریستی نتیجه نشستهای سری بدخواهان و توطئه چینی علیه کشورمان است.

وی سنگ اندازی بر سر عملکرد روند سیاسی عراق را یکی از اهداف تروریست‌ها و دستان محرکشان دانست و افزود: متاسفانه برخی‌ها توان دیدن راهپیمایی‌های مذهبی و برگزاری مراسم دینی مذهبی در عراق را ندارند و لذا سعی در کشتار زائران و ایجاد ناامنی به منظور ایجاد رعب و وحشت در دل زائران را دارند.

الترزی خوی ددمنشانه، تکبر و غرور را از دیگر عوامل بروز چنین حوادثی در عراق خواند و افزود: برخی‌ها دوست ندارند روند سیاسی در عراق موفق شود بنابراین از همان لحظات ابتدایی سرنگونی رژیم صدام از هیچ توطئه‌ای برای ناکامی حکومت جدید دریغ نکرده‌اند.

وی از دسیسه چینی برخی از کشورهای همسایه عراق به منظور بر هم زدن امنیت این کشور سخن گفت و افزود: نمی‌خواهم اسمی از این کشورها بیاورم ولی امروزه بر همگان مبرهن شده است که چه کسانی سعی در ایجاد ناامنی و اجرای حملات تروریستی در عراق دارند.

این نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه وطن دوستان عراقی داغ آرزوی بدخواهان را بر دل دشمنان ملت عراق می‌گذارند، گفت: ملت بزرگ عراق بر موفقیت روند سیاسی کشورشان اصرار دارند و بر دشمنان این ملت است که آرزوی تخریب و نابودی این کشور را به گور ببرند. روند سیاسی عراق به رغم میل باطنی بدخواهان به سر منزل مقصود می‌رسد.

وی با بیان اینکه عراق متعلق به ملت این کشور است، ‌هر گونه دخالت بیگانه به منظور برهم زدن امنیت بغداد را محکوم کرد و تاکید کرد که امینت عراق با مشارکت همه گروه‌های سیاسی و کابینه نوری المالکی و فرماندهان نظامی و نیروهای پلیس و امنیت تامین می‌شود.

الترزی شرایط پیش آمده در خصوص اتهامات طارق الهاشمی به دست داشتن در برخی عملیات تروریستی در عراق را حساس و پیچده خواند و گروه‌های سیاسی عراق را به ترجیح دادن مصالح عمومی کشور برسایر منافع دعوت کرد و افزود: جا دارد که همه ما به منظور جلوگیری از ریختن خون ملت عراق اختلافات خود را کنار بگذاریم والبته همه در برابر برابرند.

وی از برگزاری کنفرانس گستردهای در آینده نزدیک با مشارکت همه گروههای سیاسی عراق به منظور ناکام گذاشتن همه توطئهها که عزت و کرامت و خون ملت عراق را هدف قرار میدهند؛ سخن گفت و راهپیماییهای میلیونی ملت عراق در حرکت به سوی کربلای مقدس را پیامی به تروریستها خواند که هیچ گاه از ترس انفجارها دست از زیارت اماکن مذهبی دست نخواهند کشید.