به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه عربستاني الرياض، رياض المالكي، وزير امور خارجه دولت موقت فلسطين اعلام كرد كه محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در ۱۳ماه ميلادي جاري (۲۳ دي) براي ديدار با مسئولان سه كشور اروپايي راهي اين قاره خواهد شد و دعوت منصف المرزوقي، رئيس جمهوري موقت تونس را براي سفر به اين كشور رد و از اين بابت از مقامات تونسي عذرخواهي كرده است.

وی در گفت‌وگو با رادیو صوت فلسطین عنوان داشت: محمود عباس در تاریخ مذکور به انگلیس، آلمان و روسیه سفر می‌کند و درخصوص مساله فلسطین با مقامات این کشورها بحثو گفت‌وگو خواهد کرد.

الریاض در ادامه افزود: محمود عباس در نامه‌ای به رئیس جمهوری تونس از اینکه نمی‌تواند در مراسم بزرگداشت انقلاب این کشور شرکت کند عذرخواهی و روابط دو طرف را بسیار خوب و عمیق ارزیابی کرده است.

منصف المرزوقی روز یکشنبه در نامه‌ای به محمود عباس از وی خواسته بود تا در اولین مراسم بزرگداشت انقلاب چهاردهم ژانویه این کشور که باعثسرنگونی نظام پیشین این کشور شد شرکت کند که این نامه توسط نماینده این کشور در فلسطین به مقامات تشکیلات خودگردان تحویل داده شد.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان در ادامه عنوان داشت: محمود عباس در این مراسم شرکت نخواهد کرد و من به نمایندگی از رئیس تشکیلات خودگردان به تونس سفر خواهم کرد.

اين اقدام در حالي صورت ميگيرد كه تحليلگران سياسي عقيده دارند كه مقامات تشكيلات خودگردان از سفر اخير اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس به اين كشور كه با استقبال رسمي مقامات تونسي روبهرو شد، ناراحت هستند چرا كه اين ديدار بدون هيچ هماهنگي با تشكيلات خودگردان صورت گرفته بود.