به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل"، "ابراهیم خلف عکلة" نماینده فهرست العراقیة اعلام کرد که تمام اعضای جنبش "الوفاق" در استان "صلاح الدین" وابسته به فهرست العراقیه از این فهرست بیرون آمده و به فراکسیون "سفید" پیوستهاند.

اعضای فراکسیون سفید تحت ریاست " حسن العلوی " از جمله اولین نمایندگانی بودند که پس از انتخابات پارلمانی اخیر عراق، بدلیل اعتراض به سیاست‌های علاوی از او جدا شدند. در ابتدا اسم این فراکسیون " العراقیة سفید " بود اما سپس اسم آن به سفید تغییر یافت.

عکلة در کنفرانسی خبری در بغداد گفت: تمام اعضای این جنبش بدلیل انحراف رهبران العراقیه از طرح ملی و برنامه‌های اعلام شده و نیز گرایش‌های حزبیشان از آن جدا می شوند.

وی افزود که تعداد اعضای جنبش الوفاق در استان " صلاح الدین " با رئیسشان ۱۷ نفر است که ۱۶ نفر آنها به غیر از رئیس این جنبش به فراکسیون " سفید " می پیوندند.

این عضو سابق العراقیة تاکید کرد که دلیل اصلی این تصمیم، سیاست‌های سران العراقیة مبنی بر دور نگه داشتن سایر اعضا و عدم اجازه به آنها برای ایفای نقش در روند تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز درون حزبی است.

در سایه تشدید کارشکنی‌های فهرست العراقیه در روند سیاسی عراق، این فهرست با شکاف و چنددستگی عمیق‌تری مواجه شده است. طی روزهای گذشته تعداد زیادی از نمایندگان و اعضای این فهرست از آن جدا شده‌اند. چندی پیش رسانه‌ها از جدا شدن ۴۲ عضو این فهرست در استان‌های مختلف عراق خبر دادند. هرچند که العراقیة اعلام کرد که با هیچ شکاف و بحرانی داخلی مواجه نیست اما هر روز خبر جدیدی از تعمیق اختلافات و شکاف‌های درون فهرست " ایاد علاوی " منتشر می شود.

فهرست العراقیة در دور جدید کارشکنیهایش علیه روند سیاسی عراق تمام نشست های پارلمان و هیئت دولت عراق را تحریم کرده و مانع حضور نمایندگان و وزرای خود در این نشستها میشود و تهدید کرده است که هر کس این تصمیم را نقض کند از فهرست اخراج خواهد شد. با این وجود اغلب وزرای این فهرست برای بازگشت به دفترهای خود اعلام آمادگی کردهاند و تعدادی از نمایندگان نیز ترجیح دادهاند از این فهرست اخراج شوند.