غالب قنديل سه شنبه در مصاحبه با العالم اظهار داشت: آمريكا در سال هاي گذشته تلاش كرد مانع پيشرفت و توسعه قدرتي به نام ايران شود.

قندیل گفت: رزمایش های دریایی اخیر ایران قدرت این کشور را نمایان کرد و این واقعیت را نشان داد که ایران نقشی اساسی در معادلات جهان و منطقه دارد و این واقعیتی است که آمریکا در برابر آن عاجز مانده است.

تحلیلگر سیاسی لبنانی افزود: غرب هر روز بیش از پیش ایران را تهدید می کند ولی به خوبی می داند که تهدیدهایش از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران مانع بازسازی این کشور با امکانات داخلی، توسعه اقتصاد، افزایش توان علمی و دستیابی آن به انقلاب و تحول فنی و تکنولوژیک نشده است که رزمایش های اخیر یکی از عرصه های ظهور این توانمندی ها بود.

قندیل گفت: ایران پیش از این رزمایش ها نیز یک فروند هواپیمای جاسوسی بسیار پیشرفته آمریکا(آرکیو ۱۷۰) را به زمین نشاند که این امر نشان می دهد توان فنی و تکنولوژیک ایران قادر به مقابله با سیستم کنترل از راه دور پنتاگون است پنتاگونی که چنین هواپیماهای جاسوسی را از طریق ماهواره کنترل و هدایت می کند.

تسلیحات پیشرفته و موشکهای دوربرد با سوخت جامد

تحلیلگر لبنانی افزود: ایران تسلیحات پیشرفته مختلف و موشک های دور برد سوخت جامد خود را با موفقیت آزمایش کرد و مهمتر از همه این است که امکانات فنی و تکنولوژیک آمریکا نتوانست سیستم کنترل و هدایت نیروهای ایرانی را مختل کند که این امر حاکی از برتری فنی و تکنولوژیک ایران در جنگ الکترونیک است.

آمریکا مجبور به دروغگویی در زمینه توازن قدرت در منطقه

قندیل گفت: آمریکا برای حفظ رژیم های وابسته به خود و بالا بردن روحیه مزدورانش از جمله اسرائیل و رژیم های حاکم منطقه تلاش می کند. این رژیم ها همواره دستورات آمریکا را اجرا می کنند و آینده آنها بستگی به حضور استعماری واشنگتن در منطقه دارد.

وی اظهار داشت: ایران قدرتی استقلال طلب، آزادیخواه و حامی همه استقلال طلبان و آزادیخواهان منطقه است به همین دلیل آمریکا در تلاش برای بالا بردن روحیه مزدوران خود است و به دروغ مدعی وجود توازن قدرت در منطقه است تا منافع خود را تأمین کند.

تشکیل ائتلاف جهانی با محور ایران

محقق سیاسی لبنانی گفت: آمریکا به خوبی می داند که طرح تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب نخواهد شد زیرا با پایان سلطه گری یکطرفانه آمریکا واقعیت جدیدی پدید آمده است این واقعیت جدید همان تشکیل ائتلافی جهانی با محور ایران است. این ائتلاف جهانی جدید به مبارزه با سلطه گری آمریکا می پردازد.

وي افزود: ايران با شركاي خود در جهان از جمله چين ، روسيه ، هند ، آمريكاي لاتين و آفريقاي جنوبي شبكه منافع مشتركي را تشكيل داده است. اين واقعيت جديد هنگامي كه روسيه و چين طرح ضد سوري را در شوراي امنيت وتو كردند ، نمود و ظهور پيدا كرد و چنين امري خصوصا براي مقابله با فشارهاي غرب عليه ايران شايد در آينده نيز تكرار شود.