به گزارش ايسنا، توماس جوردن در حال حاضر به عنوان جانشين موقت هيلندبرند انتخاب شده است. وي پس از استعفاي هيلندبرند در روز دوشنبه كه در پي افشاي معامله ارزي همسرش در سال گذشته و در زماني كه اين بانك براي جلوگيري از افزايش صعودي ارزش فرانك اقدام به مداخله ارزي كرده بود، صورت گرفت، در مركز توجه عمومي قرار گرفته است.

بانک ملی سوییس جوردن را به عنوان رییس موقت انتخاب کرده است اما دولت باید وی را به عنوان رییس دائمی بانک مرکزی تایید کند. جوردن روز دوشنبه اظهار کرده بود مایل است سمت دائم را بپذیرد و انتظار می رود وی مورد تایید قرار بگیرد اما این روند هفته‌های متعددی به طول خواهد انجامید.

تحلیلگران می گویند در صورت تایید شدن جوردن، وی احتمالا سیاست‌های هیلدبرند را بویژه در نظارت بانک و ارز خارجی دنبال خواهد کرد.

توماس جوردن كه در سال ۱۹۹۷ به عنوان يك مشاور اقتصادي به بانك ملي سوييس پيوست، سابقه آكادميك زيادي دارد و در دانشگاههاي برن و زوريخ تدريس كرده است و يك تز فرا دكتري در دانشگاه هاروارد نوشته است. وي در سال ۲۰۰۴ در هيات اداره كننده بانك ملي سوييس منصوب شد و در آغاز سال ۲۰۱۰ به عنوان معاون رييس بانك انتخاب شد.