تجمع مردم سوریه درحمایت ازبشار اسد

به گزارش فارس، روز گذشته بشار اسد رئیس جمهوری سوریه چهارمین سخنرانی خود از زمان آغاز ناآرامیها در کشورش را در دانشگاه دمشق برگزار کرد و در آن بر سرکوب تروریسم با مشت آهنین و ادامه دادن اصلاحات سیاسی تاکید کرد.

منابع سوری اعلام کردند که ساعتی پس از سخنرانی اسد، مردم در میادین سعدالله جابری در حلب، فرمانده الخالد در استان الرقه و میدان مجاهد پاشا اطرش در سویداء و امویین در دمشق تجمع کردند و در حمایت از کشور خود شعار سر دادند.

در ادامه این تجمع‌ها امروز مردم دمشق در میادین اصلی این شهر بشدت تجمع کرده‌اند و هر لحظه به شمار جمعیت افزوده می‌شود.

منابع خبری سوریه اعلام کردند: مانند دیگر استان‌ها، استان دمشق نیز شاهد حضور پرشور مردم در میادین اصلی شهرهاست که علیه دخالت بیگانگان در سوریه شعار سر داده‌اند.

یک زن ۵۰ ساله به خبرنگار پایگاه خبری عربی‌پرس گفت: من اهل شام هستم. ما تروریسم را نمی‌خواهیم. ما دنبال صلح و امنیت هستیم. دختر من تا پیش از این هر وقت از شبانه‌روز می‌خواست برای انجام کارهای خود به بیرون می‌رفت اما الان در روز روشن هم می‌ترسند از خانه خارج شوند. این انقلابی است که به ما وعده کرده بودند؟

بسام ابوعبدالله تحلیلگر سیاسی در جمع مردم در میدان امویین دمشق اعلام کرد که او خود را وامدار این جمعیت میلیونی جوانان مرد و زن می‌داند که اینگونه پرشور و خودجوش برای حمایت از کشور و رئیس جمهور خود به خیابان می‌آیند.

طبق اعلام جوانان سوری قرار است این تظاهرات امروز تا جمعه در میادین اصلی شهرها ادامه داشته باشد.

میدان امویین دمشق از ساعات اولیه امروز شاهد تجمع بیش از پیش مردمی است که شمار آنان الان به صدها هزار نفر می‌رسد.

روز یکشنبه حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر که طلایهدار اقدامات خصمانه اعراب علیه سوریه است، مدعی شده بود که مردم سوریه کشتار خود توسط ارتش سوریه را تحمل نمیکنند؛ ادعایی که از جانب نماینده سوریه در اتحادیه عرب پاسخ خود را دریافت کرد و اعلام شد که وی اشتباه بزرگی کرد که خود را جای مردم سوریه قرار داد و از زبان آنان سخن گفت.