اقدامات آمریکا برای ترور "کیم جونگ اون"

وب‌سایت گلوبال‌ریسرچ در گزارشی ضمن اشاره به ترور رهبران کشورهای مستقل و مخالف آمریکا از سوی سازمان سیا نوشته دولت آمریکا بودجه ویژه‌ای برای ترور کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، اختصاص داده است.

طبق گزارش این پایگاه تحلیلی، تاریخ آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مملو از ترورهای سیاسی نه تنها در آمریکا بلکه ترور رهبران کشورهای مستقلی است که واشنگتن با آنها مخالف است.

بر اساس این گزارش، سازمان سیا طی سالهای اخیر به صورت فعالانه درگیر طرح‌‎ریزی شیوه‌های گوناگون برای حذف فیزیکی جدیدترین مخالف سیاسی آمریکا در عرصه بین‌المللی یعنی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، بوده است.

به عنوان مثال، وزارت امنیت داخلی کره شمالی سال گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد سیا و دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی درحال توطئه‌چینی برای قتل کیم جونگ اون با استفاده از «مواد شیمیایی یا رادیواکتیو» در خلال رویدادهای مهم ملی هستند.

مریکا برای ترور رهبر کره‌شمالی نه تنها نیروی ویژه‌ای برای این کار تشکیل داده بلکه تلاش کرده نیروهای دیگر کشورها را نیز به خدمت بگیرد.

همانگونه که دولت کره‌ جنوبی پیش از این فاش کرد دولت آمریکا هزینه ترور کیم جونگ اون را در بودجه دفاعی 2018 خود گنجانده است. این بودجه برای آموزش و تجهیز یگان ویژه‌ای خرج خواهد شد که مقامات کره‌جنوبی در اول دسامبر سال گذشته از تشکیل آن خبر دادند.

به گفته مقامات دولتی کره‌جنوبی این یگان متشکل از هزار کماندو آمریکایی و کره‌ای است که در صورت وقوع جنگ در شبه‌جزیره وظیفه ویژه آنها شناسایی کیم جونگ اون و دیگر مقامات ارشد کره‌شمالی و ترور آنها است.

یک منبع آگاه در وزارت دفاع کره‌جنوبی به روزنامه کره‌ای «هرالد» گفته است، پهپادهای تهاجمی، عامل انتحاری، پهپادهای شناسایی و حتی لانچرهای نارنجکهای سنگین از جمله تجهیزات نظامی این یگان ویژه است.

گرچه ساختار طرح آموزشی چنین یگانی محرمانه است اما با توجه به اطلاعاتی که رسانه‌های کره‌جنوبی به بیرون درز داده‌اند، نیروهای این یگان جدید براساس روشهای آموزش نیروهای عملیات ویژه آمریکا معروف به «گروه شش» آموزش می‌بینند. گفته می‌شود اسامه بن لادن، سرکرده القاعده، را نیز نیروهای «گروه شش» طی عملیاتی ویژه و محرمانه ترور کردند.

تشکیل این یگان نخستین اقدام مشترک آمریکا و کره‌جنوبی برای حذف رهبران کره‌شمالی نیست. در سال 1968 نیز یگان ویژه‌ای با هدف مشابهی در کره‌جنوبی شکل گرفت. دولت وقت کره‌جنوبی به 31 جنایتکار وعده داد اگر بتوانند «کیم ایل سونگ»، رهبر وقت کره‌شمالی را به قتل برسانند، عفو خواهند شد.

این 31 جنایتکار حرفه‌ای تحت آموزشهای شدید قرار گرفتند به طوری‌که سه نفر از آنها در جریان آموزش کشته شدند. آنها پس از پایان دوره آموزشی برای قتل رهبر کره‌شمالی روانه این کشور شدند اما در میانه راه، ماموریت آنها لغو شد. دولت کره‌جنوبی این زندانی‌های خطرناک را آزاد نکرد و برای انجام عملیات جدید دوباره آنها را تحت آموزشهای نفس‌گیر قرار داد تا اینکه در سال 1971 اعضای این یگان ویژه دست به شورش زدند و همه مسئولان آموزشی خود را به قتل رساندند و سپس خود را با نارنجک منفجر کردند.

اجرای چنین عملیات عجیبی برای حذف مخالفان سیاسی به هیچ رو موجب شگفتی نخواهد شد اگر بدانیم که طراح چنین ترورهایی سازمان سیا آمریکاست که در این زمینه خبره است.

به نوشته گلوبال ریسرچ، هم‌اکنون بر همه روشن شده است که آمریکا برای حفظ هژمونی خود از هیچ اقدامی از جمله قتل مخالفان خود ابایی ندارد. در دهه 50 و 60 میلادی آمریکا شمار زیادی از رهبران و شخصیت‌های سیاسی مخالف خود را ترور کرد، رهبرانی که تنها گناه آنها مبارزه برای استقلال ملی کشورشان بود.