به گزارش ادیان نیوز،حاج محمد قائم صفا فومیو ساوادا از شیعیان قدیمی ژاپن و مترجم قرآن کریم به زبان ژاپنی، درگذشت.در پی درگذشت این دانشمند فرهیخته که عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز بود اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) پیام تسلیتی صادر کرد.


در پیام وی آمده است: " ایشان دانشمندی مهذّب و پاک و برخوردار از سجایای اخلاقی و صلاح و سداد عملی بودند که سال‏ها عمر پر برکت خویش را در طریق گسترش و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام در سرزمین با فرهنگ و متمدن ژاپن مصروف داشته و شیوه زندگی و رفتار ایشان نیز آموزنده تقوا و پارسایی محسوب می‏گشت.

بی تردید آثار گرانبهایی که از ایشان بر جای مانده بویژه ترجمه فاخر قرآن کریم به زبان ژاپنی و شاگردان فراوانی که تربیت نموده‏ اند نام ایشان را در تاریخ رجال اسلام و شیعه جاودان خواهد کرد ".

شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم تاتسو ایچی ساوادا فرزند این دانشمند فقید، هم اکنون مدیر مجمع اهل‏بیت(ع) توکیو است و در ژاپن به نشر معارف قرآن و عترت اهتمام دارد.گفتنی است عدم وجود ترجمه‏ های متقن و معتبر قرآن کریم به زبان‏های زنده دنیا و با استفاده از معارف و دیدگاه اهل بیت(ع)، یکی از کمبودهای مهم جهان اسلام به شمار می‏رود.