به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا، كاركنان بخش حمل و نقل عمومی محلی - اتوبوس، ترام و مترو-، خطوط هواپیمایی و راه اهن ایتالیا به دنبال فراخوان اتحادیه های صنفی' Usb, Slaicobas, Orsa, Cib-Unicobas, Snater, Sicobas e Usi 'علیه برنامه خصوصی سازی در راستای برنامه ریاضت اقتصادی دولت فنی این كشور، موج جدیدی از اعتصاب ها را برای هفته برنامه ریزی كرده اند.

براین اساس، روز جمعه ۲۷ ژانویه کارکنان بخش هوایی، راه اهن و حمل و نقل محلی به مدت یک روز دست از کار می کشند و کارکنان بخش حمل و نقل دریایی و سازمان اداره خیابانهای کشور ' Anas ' نیز با ساعت های متفاوت در شهرهای مختلف اعتصاب خود را اغاز می کنند.

تدابیر جدید دولت ' ماریو مونتی ' نخست وزیر فنی ایتالیا پیرامون خصوصی سازی مشاغل که تاکنون در هیات دولت به تصویب نرسیده است در اواخر هفته گذشته با اعتراض گسترده رانندگان تاکسی در شهرهای، تورینو، میلان، رم و ناپل مواجه شد.

رانندگان تاکسی تهدید کردند در صورت اصرار دولت مونتی برای ازاد سازی مشاغل از جمله در صنف تاکسیداران ایتالیا، روز ۲۳ ژانویه، دست به اعتصاب سراسری می زنند.

گزارش های دریافتی حاکی از ان است که کامیون داران حمل محصولات کشاورزی در جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا نیز از نیمه شب گذشته دست از کار کشیده و تا روز جمعه اعتصاب خود را ادامه می دهند.

همچنین کارکنان بخش راه اهن ایتالیا از ساعت ۲۱ روز پنجشنبه به مدت ۲۴ ساعت دست از کار می کشند و سپس روز جمعه کارکنان حمل و نقل عمومی محلی - اتوبوس، مترو و ترام - و حمل و نقل، دست به اعتصاب می زنند.

کارکنان بخش زمینی حمل و نقل هوایی و دریایی نیز روز جمعه ۲۷ ژانویه اعتصاب خود را اغاز می کنند.

دولت ماریو مونتی با وجود اعتراض های گسترده مردمی قصد بازنگری در تدابیر اعلام شده را ندارد، تدابیری که با فشار اتحادیه اروپا به دولت جدید فنی ایتالیا تحمیل شده و البته هنوز در مرحله بررسی قرار دارد.

برای مذاکره و گفت و گو در باره افزایش تدابیر سخت گیرانه ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا در ایتالیا، مونتی با ' نیکولا سارکوزی ' رییس جمهور فرانسه و ' آنگلا مرکل ' صدر اعظم آلمان روز جمعه در رم دیدار خواهد داشت.

مشاغل ازاد مانند کانون وکلا و دفاتر اسناد رسمی نیز علیه این تدابیر ریاضتی اعتراض و تهدید کردند روز شنبه در میلان و دوشنبه در ناپل تظاهرات خواهند کرد.

جایگاه داران بنزین نیز در اعتراض به برنامه ریاضت اقتصادی و افزایش مالیات ها که به افزایش روز افزون قیمت فراورده های نفتی از جمله بنزین منجر شده و همچنین خصوصی سازی و ازاد سازی مشاغل، بدون اشاره به زمان دقیق، اعلام کردند که برای یک هفته جایگاه های خود را برروی خودروها خواهند بست و از فروش بنزین و گازوئیل خوداری می کنند.

از سویی، پزشکان خانواده، پزشکان شبانه و حتی پزشکان امداد رسانی(امبولانس) از برگزاری اعتصاب در روز های ۱۰ تا ۱۳ فوریه آینده خبر داده اند.

پیش نویس تدابیر دولتی آزادسازی مشاغل دارای ۲۸ ماده و مربوط به بخش های مختلف می شود.

لغو قراردهای جمعی اجباری در بخش راه اهن، بازنگری در تعرفه بزرگراه ها، صدور مجوز تاكسی، افزایش شمار داروخانه ها در مناطقی كه تقاضا بیش از عرضه است، مجوز فروش دارو در سوپرماركت ها، آزادسازی در فروش سوخت، آزادسازی زمان كار مغازه ها برخی از تدابیر دولت مونتی گزارش شده است .