افکار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر نوشت : رسانه رسمی لبنان امروز از پایان سفر رئیس حزب "نیروهای لبنانی"(فالانژیستهای سابق که در ربودن چهار دیپلمات ایرانی دست داشتند) به منطقه کردستان عراق خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی لبنان از پایان سفر رسمی سه روزه سمیر جعجع رئیس حزب " نیروهای لبنانی "(فالانژیستهای سابق که در ربودن چهار دیپلمات ایرانی و تحویل آنها به رژیم صهیونیستی دست داشتند) خبر داد.

این خبرگزاری این خبر را به نقل از دفتر مطبوعاتی جعجع مخابره کرد و به جزئیات بیشتری درباره آن اشاره نکرد.


اهداف پنهانی سفر جعجع به کردستان عراق

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل درباره سفر مشکوک جعجع و اهداف پشت پرده آن به مهر گفت سفر ناگهانی سمیر جعجع رئیس نیروهای لبنان به اقلیم کردستان عراق در چارچوب تلاشهای سیاسی و میدانی آمریکا اسرائیل، عربستان و قطر برای سرنگونی دولت بشار اسد و در نهایت حذف مقاومت اسلامی لبنان قابل تجزیه و تحلیل است.

سمیر جعجع در اربیل با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و نیز فریدون سنیرلی اوغلو معاون وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرده است.

هانی زاده در ادامه افزود: سفر رئیس حزب نیروهای لبنانی به اقلیم کردستان همزمان با سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به بیروت انجام شد.

بان کی مون در این سفر طی سخنانی دولت بشار اسد را فاقد مشروعیت دانست و از دولت لبنان خواست تا موضوع خلع سلاح حزب الله را در دستور کار خود قرار دهد.

این کارشناس تاکید کرد: گزارشها نشان می دهد که سمیر جعجع از مسعود بارزانی خواسته است تا دولت نوری المالکی را تحت فشار قرار دهد تا از پشتیبانی از دولت بشار اسد خودداری کند.

سمیر جعجع که جنایات بی شماری علیه مسلمانان، مسیحیان لبنان و فلسطینیان ساکن این کشور مرتکب شده و در ربودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان و تحویل آنها به صهیونیستها هم دخالت داشته، یکی از مهره های مورد اطمینان رژیم صهیونیستی و فرانسه به شمار می رود.

به نظر می رسد که مجموعه ۱۴ مارس به رهبری سعد الحریری عناصر مزدور خود را برای ایجاد یک جبهه گسترده منطقه ای علیه دولت سوریه بسیج کرده است.

بنابراین اظهارات اخیر احمد داوود اوغلو که گفته بود " حزب الله باید خود را برای مرحله بعد از بشار اسد آماده کند " در چارچوب این تلاشها قرار دارد.

سمیر جعجع در سفر به کردستان عراق تلاش کرد تا رهبران اقلیم کردستان را به همسویی با جریان ۱۴ مارس علیه دولت بشار اسد و مقاومت اسلامی همراه کند.

هانی زاده در پایان گفت آنچه مسلم است سمیر جعجع در این سفر پیام مهمی از سوی سعد الحریری رهبر جریان ۱۴ مارس تسلیم رهبران اقلیم کردستان کرده که به نظر می رسد این پیام در برگیرنده برنامه های این مجموعه برای سرنگونی دولت بشار اسد و حذف فیزیکی مقاومت اسلامی لبنان است.