به گزارش پرس تی وی ،مرکز حقوق بشر بحرين اعلام کرد، بدريه علي، بانوي ۵۹ ساله بحريني روز شنبه (۲۴ دي، ۱۴ ژانويه) بر روي پشتبام خانه خود در روستاي سنابيس در ۵.۵ کيلومتري منامه، پايتخت اين کشور خود را به آتش کشيد.

این بانوی بحرینی پس از یورش نیروهای امنیتی به محل سکونت او در آوریل سال ۲۰۱۱ برای دستگیری احمد مشیمع، فرزند وی، دچار افسردگی شدید شد. نیروهای امنیتی احمد را در برابر چشمان مادر به شدت مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

همچنین، نیروهای امنیتی بحرین پیش از ترک محل، بر روی دیوارهای خانه بدریه علی نوشتند: " زنده باد خلیفه ".

این در حالی است که نیروهای امنیتی بحرین در هفته‌های گذشته چندین بار به تظاهرکنندگان مخالف رژیم در سنابیس حمله کرده‌اند.

هزاران نفر از مردم بحرین از اواسط ماه فوریه ۲۰۱۱ تا کنون با برگزاری تظاهرات پی‌درپی در خیابان‌های این کشور، سرنگونی رژیم خاندان آل خلیفه را خواستار هستند.

از آغاز انقلاب مردمی بحرین تا کنون، ده‌ها نفر در اعتراضات ضد دولتی کشته شده و صدها نفر نیز مجروح یا از کار اخراج شده‌اند.

در همبن حال، شاهدان می‌گویند سلما محسن، بانوی ۸۱ ساله بحرینی، روز شنبه بر اثر استنشاق گاز اشک‌آوری که نیروهای امنیتی در پی حمله به روستای بربر به خانه وی پرتاب کرده بودند، جان خود را از دست داد.

حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین روز یکشنبه اصلاحاتی را در قانون اساسی پیشنهاد کرد که بر اساس آن به پارلمان برگزیده اجازه می‌دهد وزرای دولت را بدون تایید اولیه مجلس اعلا مورد استیضاح قرار دهد.

با اين حال، حزب الوفاق که اصليترين حزب مخالف رژيم منامه محسوب ميشود روز يکشنبه با صدور بيانيه، افزون بر انتقاد شديد از اصلاحات پيشنهادي اعلام کرد مردم بحرين تا تحقق کامل خواستههاي خود به تظاهرات عليه رژيم آل خليفه ادامه خواهند داد.