گزارش فارس، به نقل از ایندیپندنت، سرگی لاوروف در کنفرانس خبری تلویزیونی سالانه خود گفت: روسیه به شدت از این موضوع که اقدام نظامی علیه ایران در حال بررسی است، نگران است از این رو، مسکو هر کاری که بتواند انجام می دهد تا مانع آن شود.

وی اضافه کرد: پیامدهای جنگ علیه ایران بی نهایت وخیم خواهد بود. این اقدام موجب واکنش زنجیره ای خواهد شد و من نمی دانم که این عمل کجا متوقف خواهد شد.

هفته گذشته یک روزنامه روسی افشا کرد که ارتش روسیه یک مانور آموزشی در جنوب این کشور برگزار کرده که بر روی سناریوهای مربوط به نتایج منطقه ای جنگ نظامی با ایران متمرکز شده است.

بر اساس این گزارش، روسیه از برخی تحریم ها علیه ایران حمایت کرده اما هر گونه صحبت درباره تحریم های جدید را رد کرده است. در واقع آمریکا تحریم های اقتصادی جدیدی علیه ایران اعمال کرده و اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این موضوع است که آیا این تحریم ها را دنبال کند یا خیر، اما لاوروف می گوید که چنین اقداماتی ریاکارانه و فریبکارانه هستند و هیچ ارتباطی با تلاش برای تقویت رویکرد منع اشاعه هسته ای ندارد. تحریم‌های جدید آمریکا تنها با هدف ایجاد نارضایتی بین مردم ایران است.

وزیر خارجه روسیه بر این باور است که هدف تحریم های جدید سرکوب اقتصاد ایران و مردم این کشور است آنهم به امید اینکه این عمل به نارضایتی و ناخشنودی آنها منجر شود.