به گزارش مهر، "میسون الدملوجی" سخنگوی فهرست العراقیه در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهارداشت: دیدار علاوی و دانایی فر که به زودی برگزار خواهد شد بیانگر نزدیک شدن مواضع دوطرف در سایه تحولات اخیر منطقه است.

وی با اشاره به انجام هماهنگیهای لازم در زمینه برگزاری این دیدار تاکید کرد: امیدواریم با انجام این دیدار صفحه جدیدی در روابط میان العراقیه و تهران گشوده شود.

دملوجی در پاسخ به سوالی درباره طرفی که ابتدا این دیدار را پیشنهاد داده، اظهار داشت: مهم نیست که چه کسی پیشنهاد دیدار را ارائه کرده و مسئله مهم این است که هم اکنون شرایط لازم برای این دیدار فراهم شده است.

این در حالی است که " حسن العلوی " از شخصیتهای سیاسی عراقی امروز در گفتگو با الشرق الاوسط تاکید کرد: به نظر می رسد نزدیکی علاوی به ایران پاسخی به توصیه ترکیه باشد که از رئیس فهرست العراقیه تقاضا کرده که تنشها با ایران را کاهش داده و به این کشور نزدیک شود.

وی با تمجید از سیاستهای ایران در قبال مسائل عراق اظهار داشت: ایران به سیاست تعدد محورها حتی درون یک جریان سیاسی نیز اعتقاد دارد، همان گونه که مشاهده می کنیم آنها حتی با جریان نخست وزیر عراق(نوری المالکی) نیز همین گونه برخورد می کند.

خاطرنشان می شود در یک ماه اخیر تنشهای متعددی درعراق در زمینه بازداشت "طارق الهاشمی" معاون رئیس جمهور عراق به اتهام دست داشتن در برخی عملیاتهای تروریستی به وجود آمده است.