به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یورونیوز ، شماری از پرتغالی های خشمگین در لیسبون در اعتراض به اظهارات اخیر هانیبال کاواکو سیلوا رئیس جمهور این کشور به خیابانها ریختند.

معترضان به طنز برای رئیس جمهور کمکهای مالی جمع اوری کردند. کاواکو سیلوا به تازگی از حقوق بازنشستگی خود به ارزش ۱۳۰۰ یورو ابراز نارضایی کرده بود.

این مسئله خشم اکثر بازنشستگان پرتغالی را برانگیخته است زیرا میانگین حقوق بازنشستگی اکثر مردم در این کشور حدود چهارصد یورو در ماه است.

برخی ها در اینترنت حتی خواهان استعفای رئیس جمهور شده اند و طوماری در این خصوص تشکیل داده اند که در نخستین روزها بیست هزار نفر آن را امضا کرده اند.

نونو لوئیس ماریروس طراح این طومار اینترنتی می گوید تصور نمی کند که رئیس جمهور واقعا مجبور به استعفا شود اما می خواهد به مسئولان نشان دهد که مردم پرتغال برای حق و حقوق خود واکنش نشان می دهند.

همچنین بسیاری از فعالان اینترنتی نیز به سلاح طنز علیه رئیس جمهورشان متوسل شده اند و عکسهایی را به شکل گدا و فرد بینوا و درمانده از او مونتاژ کرده اند.

کاواکو سیلوا در سال دوهزار و ده، حدود یک میلیون یورو مالیات پرداخت کرد.

این نشان از میزان بالای دستمزد وی دارد. در کشوری که برنامه ریاضت اقتصادی بی سابقه ای را اغاز کرده است، حقوق دوازده هزار یورویی ماهانه او خشم بسیاری از مردم را برانگیخته است.