به گزارش فارس به نقل از رسانههای عربی نوشت: گفته میشود که فرید الدیب، وکیل مدافع حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر از این کشور گریخته است.

روزنامه الاخبار در این باره اعلام کرده که الدیب قاهره را به قصد بیروت برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح ترک کرده و از آنجا راهی پاریس شده تا به درمان‌های خود ادامه دهد.

اما رسانه‌های دیگر تاکید کردند که الدیب برخی از املاک خود در مصر را فروخته و تصمیم گرفته این کشور را به دلیل تهدیداتی که پس از دفاع از مبارک متوجه او بوده، ترک کند.

فرید الدیب در جریان سه جلسه محاکمه مبارک در قضیه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری طی انقلاب ۲۵ ژانویه مصر و قضیه صدور گاز به رژیم صهیونیستی اظهار کرده بود که مبارک از تمام قضایای فوق بی‌اطلاع بوده و بر این اساس مبراست و هیچ اتهامی متوجه او نمی‌باشد.

الدیب به این دفاعیات اکتفا نکرد و خواستار بازگرداندن مبارک در همان سمتی شد که پیش از رسیدن به مقام ریاست جمهوری یعنی فرماندهی نیروی هوایی ارتش مصر در آن خدمت می‌کرد.

وی دفاع از حبیب العادلی، وزیر سابق داخلی مصر که در قضیه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری نقش مستقیم داشت، را نیز برعهده گرفت و طی سخنانی تاکید کرد که تا زمانی حکم تبرئه او را از دادگاه نگیرد آرام نخواهد نشست.

به نظر میرسد این دفاعیات و این اظهارات به شدت مردم مصر و خانوادههای شهدا و مجروحان انقلاب را خشمگین کرده باشد.