به گزارش فارس به نقل از گاردین، جولیا گیلارد که برای شرکت در مراسم روز ملی استرالیا به رستورانی در پایتخت این کشور رفته بود، با اعتراض و تظاهرات صدها نفر از مردم این کشور مواجه شد و مجبور شد از رستوران خارج شده و به اتومبیل خود برود.



بر اساس این گزارش، در شرایطی که گیلارد در حال رفتن به سمت اتومبیل خود بود و تلاش می کرد سوار اتومبیل خود شود، ناگهان لیز خورد و کفش وی نیز از پا درآمد که این مسئله باعثایجاد تاخیر در رسیدن وی به اتومبیلش شد.

در جریان این حادثه بیش از ۲۰۰ نفر از مردم معترض در مقابل رستوران جمع شدند و به نوعی گیلارد را در رستوران محل برگزاری این مراسم حبس کردند و با شکستن شیشه‌ها اعتراض خود را به وی نشان دادند. اما بیش از پنجاه مامور امنیتی و نیروی پلیس با حضور در محل حادثه، گیلارد را از صحنه خارج کردند و وی را به اتومبیلش رساندند.

به گزارش گاردین این حادثه در شرایطی رخ داد که «تونی آبوت»، رهبر حزب مخالف گیلارد نیز در این رستوران حاضر بود و در واقع رسانه‌های استرالیایی این گونه عنوان کرده اند که آبوت هدف اصلی اعتراض مردم تظاهرات کننده بوده است.

در حالی که اعتراض اصلی مردم تجمع کننده در برابر این رستوران، مسئله حقوق طبیعی آنان بود، چرا که به دلیل مشکلاتی که این افراد داشته اند، مجبورند در پناهگاه های موقت روزگار خود را سر کنند و عدم حل این مشکل از سوی دولت استرالیا دلیل اصلی اعتراض آنان بود.

در این حادثه به نخست وزیر استرالیا صدمه ای نرسید و وی در مکان دیگری مراسم روز ملی استرالیا را برگزار کرد.