به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم ، صدها هزار سوری امروز در دمشق و استانهای دیگر این کشور با برپایی تظاهرات، حمایت خود از نظام بشار اسد اعلام کرده و بر مخالفتشان با تصمیمات اتحادیه عرب علیه سوریه تأکید کردند.

" انس الشامی " نماینده مجلس سوریه روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: مردم سوریه هر روز بیش از پیش هوشیاری ملی خود را اثبات می کنند؛ و با تجمع های گسترده خود به جهانیان به ویژه جهان عرب این پیام را می دهند که اقشار مختلف مردم سوریه از بشار اسد و برنامه اصلاحات وی حمایت می کنند و با دخالت خارجی ها در امور کشورشان مخالفند.

نماینده مجلس سوریه افزود: نیات کشورهای عربی به ویژه قطر علیه سوریه هر روز بیش از پیش مشخص می شود و آنان با اقدامات خود ثابت کرده اند که مزدور صهیونیسم جهانی هستند.

الشامی با بیان اینکه سوریه قادر به حل مشکلات داخلی خود است، گفت: کشورهای عربی باید واردات سلاح به سوریه را متوقف کنند و از نفوذ عناصر مسلح به داخل این کشور جلوگیری نمایند.

نماینده مجلس سوریه به آمریکا هشدار داد که مردم سوریه هرگز موضع این کشور را فراموش نخواهند کرد و آمریکا از موضع خود علیه سوریه متضرر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که بشار اسد با حضور درجمع مردم سوریه، به آنان اعلام کرده است که اصلاحات در کشور شروع شده و همچنان ادامه دارد و وی هرگز حاضر به عقب نشینی از مقاومت نیست.

الشامی اظهار داشت: اتحادیه عرب راه کارهایی را اجرا می کند که قطعا در واشنگتن و لندن درباره آن تصمیم گیری شده است.

نماینده مجلس سوریه همچنين درباره طرح رژيم صهيونيستي عليه كشورهاي عربي و اسلامي هشدار داد و گفت: رژيم صهيونيستي از طريق بين المللي كردن بحران سوريه درصدد تجزيه جهان عربي و اسلامي و سلطه بر ثروت ها و منابع اين كشورها است.