به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميل، ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه طي اظهاراتي گفت: آمريكا تلاش دارد تا بر جهان غلبه كرده و در مسائل داخلي ديگر كشورها مداخله كند.

پوتین خاطرنشان کرد که آمریکا در همکاری با اروپا و روسیه در خصوص طرح واشنگتن برای سیستم دفاع موشکی ناکام بوده است.

ولادیمیر پوتین در یکی از سخنرانی‌های خود مربوط به انتخابات ریاست جمهوری روسیه که قرار است در مارس ۲۰۱۲ برگزار شود، تاکید کرد: آنها(آمریکا) می‌خواهند بر همه چیز تسلط و کنترل داشته باشند. برخی اوقات گمان می‌کنم که آمریکا به دنبال متحد برای خود نیست بلکه آنها به رعیت احتیاج دارند.

نخست وزیر روسیه در ادامه انتقادها از دکترین سیاست خارجی آمریکا، خواستار تشکیل قوانین مهاجرتی برای کسانی شد که قوانین را در روسیه نقض می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکا برای همکاری طبق شرایط برابر نه با اروپا و نه با روسیه آمادگی ندارد. همکاری طبق شرایط برابر به معنای تبیین تهدیدها به صورت مشترک بر روی سیستم دفاع موشکی است اما آمریکا صراحتا آن را رد می‌کند.

پوتین گفت: آمریکا با تاکتیک‌های خود و به بهانه اینکه سایر کشورها استانداردهای مشخص را تامین نمی‌کنند در امور آنها دخالت می‌کند. اما باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا باید بداند که همه کشورها برای رسیدن به استانداردهای مشخص تلاش می‌کنند.

وی در ادامه به کشورهای غربی که تلاش می‌کنند با تامین مالی سازمان‌هایی با ماموریت سیاسی در روسیه فعالیت کنند، هشدار داد.

ولادیمیر پوتین همچنین متعهد شد تا به سخنان معترضانی که وی را به تقلب در انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر متهم می‌کنند، گوش دهد. وی گفت: مقامات باید گوش دهند و پاسخگو باشند. مهم نیست که لحن معترضان خارج از نزاکت باشد. این وظیفه مسئولان است که به آنها گوش دهند.

نخستوزير روسيه در ادامه متعهد شد كه اجازه ندهد دولتهاي خارجي از مخالفان به نفع خود بهرهبرداري كرده و اهداف سياست خارجي خود را در روسيه پياده كنند.