زیردریایی هسته‌ای آمریکا وارد دریای مدیترانه شد

نیروی دریایی آمریکا زیردریایی هسته‌ای «یو اس اس نیوپورت نیوز» مجهز به موشک‌های کروز تاماهاک را به بندر جبل‌الطارق، در نقطه ورود به دریای مدیترانه اعزام کرده است.

براساس گزارش این روزنامه، زیردریایی هسته‌ای پیشرفته آمریکا روز پنجشنبه در نزدیکی بندر جبل‌الطارق مشاهده شده است. روزنامه جبل‌الطارق کرونیکل به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا ورود زیردریایی یو اس اس را یک بازدید لجستیک از پیش برنامه‌ریزی شده اعلام کرد.

طی دو هفته گذشته، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال وقوع یک حمله شیمیایی به سوریه بالا گرفته است به طوری که مقامات نظامی روسیه درباره تحرکات احتمالی که دور جدیدی از حملات غرب را علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور قانونی سوریه به دنبال دارد، هشدار دادند. روز جمعه شبکه خبری سی ان ان گزارش داد اگر دولت آمریکا بر این باور باشد که دمشق واقعا از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است، تاسیسات مرتبط با تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه، هدف اصلی حملات غرب خواهند بود.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد: با این هدف ناوشکن یو اس اس سالیوان که مجهز به 56 موشک کروز است چند روز پیش وارد آب‎های خلیج فارس شد و  بمب‌افکن بی-1 بی با حمل 24 موشک کروز هوا به زمین  AGM-158 JASSM در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر شده است. یکشنبه گذشته کوناشنکوف اعلام کرد شبه نظامیان وابسته به گروه تحریر الشام آماده ایجاد تحرکات در استان ادلب هستند تا از این طریق دولت سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کند.

اوایل این هفته وزارت دفاع روسیه هشدار داد گروه موسوم به کلاه‌سفیدها یک محموله بزرگ از مواد سمی را به شبه نظامیان مسلح در سوریه، که طراحی یک حمله شیمیایی به ادلب را در سر دارند، تحویل داده است.