به گزارش مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، صندوق حمایت از قربانیان جنگ جهانی دوم در رژیم اسرائیل اعلام کرد که ۲۰ درصد از بازماندگان این جنگ مایحتاج لازم برای در امان ماندن از سرمای زمستان را ندارند.

بر اساس این گزارش، ۵ درصد از بازماندگان جنگ جهانی دوم یا همان قربانیان هولوکاست که رژیم صهیونیستی سنگ آنها را به سینه می زند نیز در فقر مطلق به سر برده و هم اکنون از گرسنگی رنج می برند.

هاآرتض در این باره می نویسد: نزدیک به هفت دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم بسیاری از بازماندگان هولوکاست در اسرائیل چیزی برای خوردن ندارند.

بر اساس اعلام صندوق حمایت از این افراد، فقط ۱۵ درصد از بازماندگان غذای کافی برای زنده ماندن در اختیار دارند اما این غذا همواره مورد دلخواه آنها نبوده است.

صندوق حمایت از بازماندگان جنگ جهانی دوم یک نهاد خصوصی است که هزینه های آن از طریق کمک های مردمی فراهم می شود و کابینه رژیم صهیونیستی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

در همین رابطه " الیزر استرن " رئیس این صندوق کابینه " بنیامین نتانیاهو " را متهم کرد که تمامی امکانات لازم برای این افراد را فراهم نمی کند.

وی در ادامه افزود: همه از وضعیت بازماندگان هولوکاست در اسرائیل مطلع هستند و این شرم آور است که این افراد از گرسنگی رنج ببرند.

اما " موشه کاهلان " وزیر امور اجتماعی رژیم صهوینیستی با رد این اتهامات گفت: ما تلاش کرده ایم تا قهرمانانی که از دوران نازی جان سالم به در برده اند در اسرائیل به بزرگی برسند.

بر اساس آمار موجود، در حدود ۲۰۰ هزار نفر از بازماندگان یهودی جنگ دوم جهانی در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند که به دلایل متعدد در هر روز ۳۵ نفر از آنها می میرند.

به گزارش مهر، از نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی و چند سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، واژه " هولوکاست " در فرهنگ سیاسی، مفهوم و معنای ویژه ای یافته و تقریباً به یک اسم خاص بدل شده است. از آن هنگام به بعد، ماجرای کشتار ۶ میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم از سوی نازی ها که یک داستان ساختگی است را " هولوکاست " می ‌نامند.

در اوایل دهه ۸۰ قرن نوزدهم، تعدادی از اعضای آژانس بین المللی صهیونیست ها، از جمله، "پی یر ویدال ناکه"، "سرژ ولز"، "فرانسوا براریدا" تحت سرپرستی "رنه ساموئل سپرات" خاخام معروف فرانسه، با استناد به داستان ساختگی کشتار ۶ میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم و به عنوان پیشگیری از فراموش شدن مظلومیت این قوم! پیش نویس قانونی را تهیه کرده و در ژوئیه سال ۱۹۹۰ میلادی در فرانسه به تصویب رساندند که براساس آن هرگونه تردید در باره هولوکاست، اعم از تردید درباره کشتار -مورد ادعای- یهودیان در جنگ جهانی دوم، وجود اتاق های گاز و حتی کمترین تردید در رقم ۶ میلیونی یهودیان کشته شده، جرم تلقی می شود! و هرکس در فرانسه از این قانون تخلف کرده و در سه موضوع یاد شده تردید کند به یک ماه تا یکسال زندان و پرداخت ۲هزار تا ۳۰۰هزار فرانک جریمه محکوم می شود