به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری نووستی، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز هنگام ورود به نیوزیلند گفت: اعمال تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مقامات مسکو همچنان بر این موضع گیری خود اصرار ارند که اعمال تحریم‌ها علیه ایران کارآمد نیستند و در برخی مواقع حتی غیرسازنده هستند.

لاوروف افزود: در این رابطه ما به وجود این قاعده کلی اعتقاد داریم که هر عملی، عکس العملی را در پی خواهد داشت. و اعمال تحریم‌ها علیه ایران هیچ نتیجه مطلوبی را به دنبال نخواهد اشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در تفسیر هشدار روز گذشته مقامات تهران در خصوص توقف صادرات نفت به اروپا با اشاره به اینکه این مسئله به روسیه مربوط نمی‌شود، گفت: این تصمیم در واکنش به تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای خودداری از خرید نفت ایران از اول جولای سال جاری است.

وزیر نفت ایران روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور بزودی صادرات نفت خود به برخی کشورهای اروپایی را متوقف خواهد کرد.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه، در سومین هدف خود در سفر به چند کشور جنوب شرق آسیا وارد اوکلند، بزرگترین شهر زلاند نو شد. لاوروف روز جمعه سفر دورهای خود به این منطقه را آغاز کرد و تاکنون از دو کشور ژاپن و برونئی دیدن کرده است. وی بعد از زلاند نو، راهی استرالیا و مجمع الجزایر فیجی خواهد شد.