دولت آنکارا در صدد عفو سرکرده پ‌ک‌ک است

به گزارش فارس در ترکیه، "دولت باغچه لی" رهبر حزب مخالف حرکت ناسیونالیست ترکیه در نشست نمایندگان مجلس این حزب با انتقاد از عملکرد حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان نخست وزیر این کشور اظهار داشت که سیاست های حزب اردوغان کشور را به سوی تجزیه پیش می برد.

باغچه لی با اشاره به مواضع حزب صلح و دمکراسی که به عنوان شاخه سیاسی گروه تروریستی پ‌ک‌ک شناخته می شود تاکید کرد که این حزب و حزب حاکم عدالت و توسعه در ظاهر با یکدیگر در تعارض بوده ولی در پس پرده همدست یکدیگرند.

وی افزود این دو حزب هر دو راه شیطان را دنبال می کنند و دوقلوهای سیاسی هستند و پروژه گشایش دمکراتیک حزب عدالت و توسعه با پروژه خودمختاری حزب صلح و دمکراسی در واقع یکی هستند و در این گذر بحثعفو مجازات عبداله اوجالان سرکرده گروه تروریستی پ‌ک‌ک که در حال حاضر در زندان ایمرالی دربند است، مطرح می باشد.

باغچه لی همچنین با اشاره به تهدیدات خارجی علیه ترکیه گفت که مسعود بارزانی رهبر کردهای شمال عراق نیز با تجمیع کردهای سوریه، یک بمب ساعتی که هر لحظه ممکن است منفجر شود را بالای سر ترکیه گذاشته است.

وی اردوغان را متهم کرد که به تشکیل کردستان در ترکیه چراغ سبز نشان داده و در صورتی که این اتفاق بیافتد ابتدا بحث خودمختاری کردهای ترکیه و سپس دولتی دو زبانه و بعد دولت فدرال و در نهایت ترکیه به سوی باتلاق کردستان متحد کشیده خواهد شد.