به گزارش مهر، مردی در منطقه "دورست" بریتانیا در زمانی که هفته گذشته در حین وقوع توفانی از تگرگ شاهد بارش بارانی از کره های آبی رنگ ژلاتینی از آسمان بود.

این کره های ریز ژلاتینی بدون بو بوده و چسبنده نیستند و به گفته مقامات بریتانیایی در دسته پدیده های آب و هوایی قرار ندارند. در واقع تا کنون هیچ نشانه ای که بتوان با استفاده از آن هویت این کره های ژلاتینی را مشخص کرد، به دست نیامده است.


" استیو هورنزبی " مهندس بازنشسته هواپیما این کره های آبی را در میان توفان تگرگ در حیاط خانه خود مشاهده کرد، به گفته وی آسمان پیش از اینکه بارش این کره های آبی رنگ آغاز شود به رنگ زرد عجیبی تغییر پیدا کرد و پس از آن این گلوله های ژلاتینی برای ۲۰ ثانیه به زمین باریدند.

وی ابتدا گمان برد که این کره ها نوعی آلودگی هستند که به این شکل در هنگام توفان به زمین باریده اند اما مقامات محلی " دورست " اعلام کردند این تکه های ژلاتینی دردسته هیچ یک از پدیده های آب و هوایی قرار ندارند. سپس دانشمندی محلی پیشنهاد داد که شاید این کره های آبی رنگ تخم جانداران دریایی بوده که توسط پرنده ای به آسمان برده شده و از بالای خانه هورنزبی به زمین ریخته شده اند، فرضیه ای که بسیار بعید به نظر می رسد.

بر اساس گزارش بی بی سی، دیگر نظریه ها بر این اساسند که تکه های ژلاتینی کریستالهای پلیکریلات سدیم هستند، ماده ای که در نمایشگاه های گل یا ساخت مهمات برای تنفنگهای اسباب بازی به کار گرفته می شوند.

هورنزبی می گوید جمع آوری آنها به دلیل ژلاتینی بودن بیش از اندازه تقریبا غیر ممکن بود و از این رو وی با کمک یک قاشق آنها را به درون یک کاسه پرتاب می کرد. این کره های آبی رنگ از پوسته ای خارجی و ماده ای درونی و نرم برخوردارند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، اکنون محققان و شیمیدانان دانشگاه بورنموث قصد دارند با کمک میکروسکوپهای قدرتمند ساختار واقعی این ماده مرموز را بررسی کرده و آن را آشکار سازند.