به گزارش ايرنا، ناكارتس كه هنگام بازگشت از تهران در فرودگاه وين با خبرنگاران سخن مي گفت، با بيان اينكه سفر خوبي به ايران داشته است، تصريح كرد: طرفين متعهدند كه مسائل باقي مانده را حل كنند.

معاون مدیرکل آژانس گفت: طی سه روز مذاکرات فشرده تهران، درباره همه اولویت های دوطرف گفتگو شد. ناکارتس با بیان اینکه هنوز کارهای زیادی باقی مانده است، افزود: در نظر داریم در آینده نزدیک به ایران سفر کنیم. سفر هیئت آژانس یک‌شنبه هفته جاری آغاز شده بود.


او روز گذشته به خبرنگاران گفت که تیمش سفر «خوبی» به تهران داشته است. ناکارتس که یکی از اعضای هیئت شش نفره آژانس در سفر تهران بود ادامه داد: اما البته همچنان کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است و بنابراین ما سفر دیگری را در آینده‌ای بسیار نزدیک برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او در پاسخ به این سئوال که آیا از گفتگوها با ایران رضایت دارد، بدون اظهارنظر بیشتر گفت: سفر خوبی داشتیم اکنون به مقر(آژانس) بازخواهم گشت و به مدیرکل درباره‌ این ماموریت اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

بر اساس این گزارش، هیئت اعزامی به تهران علاوه بر ناکارتس شامل رافال گروسی، مرد شماره دو آژانس که تبعه‌ آرژانتین است و پری لین جانسون، مقام حقوقی ارشد آژانس که شهروند آمریکایی است و دو کارشناس تسلیحات هسته‌ای به نام ژک بوت از فرانسه و نویل وایتینگ از آفریقای جنوبی بود.