به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره انگلیس، اسماعیل هنیه در مصاحبه با الجزیره گفت: ایران همواره در کنار مردم فلسطین قرار دارد.

وی افزود: روابط ما با ایران روابط حسنه و براساس احترام متقابل است. روابط ما با ایران بسیار خوب است، زیرا ایران در کنار مردم فلسطین ایستاده و از مردم و مقاومت فلسطین حمایت کرده است و همچنان این حمایت ادامه دارد

هنیه ادامه داد: من در سفر دوره ای کنونی و یا در سفر بعدی از ایران دیدار خواهم کرد.

وی گفت: قرار است پس از قطر به بحرین و سپس به کویت و چند کشور اسلامی سفر کند و ممکن است از عربستان هم دیدن کند.

هنیه افزود: در مصر با استقبال مردم این کشور مواجه شدیم هر چند دیداری با نخست وزیر مصر نداشتیم. ما از همه کشورهای عربی و اسلامی سپاسگزاریم که در کنار مردم فلسطین ایستاده اند و از آنان می خواهیم که همچنان با ما همراه باشند، زیرا قدس در خطر جدی قرار دارد.

وی افزود: برخی قصد دارند بین رهبران حماس اختلاف ایجاد کنند، اما بی فایده است، دفتر سیاسی حماس به مسئولیت خالد مشعل با ما کاملا هماهنگ است. وی انسان بسیار محترمی است و از موضع ایمانی و اخلاقی گفته که خواستار کنار رفتن از این مسئولیت است، هر چند ما خواستار ادامه مسئولیت وی هستیم، بین رهبران و مسئولان حماس هیچ اختلافی نیست و برخی روزنامه ها مطالب غیر واقعی می نویسند، رهبران حماس درمورد قضیه سوریه هماهنگ هستند. البته مردم سوریه حق دارند که سرنوشت خود را خود تعیین کنند و دارای دموکراسی و آزادی باشند و ما از طرق مختلف پیام خود را به رهبران سوریه چه در داخل و چه در خارج فرستاده ایم. حق حماس به عنوان جنبش مقاومت این است که در کشورهای مختلف دفتر داشته باشد همانگونه که همچنان در سوریه دفتر داریم، جنبش حماس از حرکت مردمی در کشورهای مختلف عربی حمایت کرده است.

وی تاکید کرد: مذاکره با اسرائیل هیچ فایده ای ندارد و تجربه این را نشان داده است، با این حال اگر کشور مستقل فلسطینی با مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس برپا شود، حماس می تواند براساس توافق ملی فلسطینی درمورد اسرائیل رفتار کند و آتش بس دراز مدت را بپذیرد، هر چند اسرائیلی ها نشان داده اند که خواستار صلح نیستند. بهار عربی را می توان بهار قدس دانست و بشارت می دهد که آزادی قدس نزدیک است.