به گزارش رجانیوز، هفته گذشته دو خانم از خبرنگاران اصلاحطلب که یکی از آنها سابقه همکاری با ارگان رسمی شهرداری تهران در حال حاضر را هم دارد، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند که با تبلیغات گسترده سایتهای ضدانقلاب مبنی بر "بیگناهی" و "عدم فعالیت سیاسی" آنان همراه شد.

در همین راستا، روز گذشته تلویزیون دولتی انگلیس در خبری ضمن تایید تلویحی این مساله اعلام کرد که " ماموران امنیتی ایران در هفته های اخیر اعضای خانواده یا دوستان تعدادی از کارمندان بی‌بی‌سی فارسی را بازداشت و از این طریق تلاش کرده‌اند که کارمندان بی‌بی‌سی را تحت فشار قرار دهند. "

صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی هم در این زمینه گفت که فشار حکومت ایران بر اعضای خانواده بعضی از همکاران این بخش در ماه های اخیر تشدید شده و به ویژه در چند روز گذشته در یک مورد خاص به شکلی حاد در آمده است.

رئیس بخش فارسی بیبیسی همچنین با فراری رو به جلو که در تناقض با صحبتهای پیشین او است، گفت: "بیبیسی هیچ همکار یا کارمندی، به هیچ شکلی، در ایران ندارد و اگر کسی تحت فشار نیروهای امنیتی به همکاری با بیبیسی اعتراف کند، چنین اعترافی بی اساس و بی اعتبار است و ما اعمال چنین فشارهایی را محکوم می کنیم."