به گزارش شیعه آنلاین ،وی طی اظهاراتی در این باره گفت: انقلاب بحرین و انقلابیون این کشور سختی های زیادی را تحمل کردند که کمتر کسی می تواند آن را تحمل کند. این کار دارای فضل و برکت زیادی است به ویژه اینکه توانست خباثت رسانه ها و شبکه های عربی به ویژه در شبکه های وابسته به کشورهای حوزه خلیج [فارس] را که کمترین پوشش خبری درباره انقلاب بحرین انجام ندادند را نشان دهد.

این مفتی سعودی که منظور اصلی اش شبکه های خبری الجزیره قطر و العربیه بود، در ادامه افزود: بدون شک باید گفت که ملت بحرین از نظر رسانه ای، سیاسی، حقوقی، عربی، منطقه ای، بین المللی و از همه جوانب مورد ظلم و ستم قرار گرفتند.

«حسن فرحان المالکی» همچنین گفت: بنده به ملت بحرین تبریک می گویم که توانست این گونه مقاومت و صبر کند و امیدواریم انقلاب خود را همچنان به صورت مسالمت آمیز ادامه دهند تا به پیروزی حتمی برسد. البته باید گفت که حکومت بحرین می تواند به راه حل مناسبی برای پایان بحران این کشور دست یابد اما به نظر بعید است که به چنین راه حلی دست یابد.

این مفتی عربستانی در ادامه افزود: امیدوار بودیم که کشورهای عربی حوزه خلیج[فارس] به بحرین نگاه می کردند و بجای دخالت در بحرین و یا اهمیت دادن به " حمص " در سوریه و " حصبه " در یمن، برای وساطت میان انقلابیون بحرین و حکومت بحرینی، وساطت می کردند.

شیخ «حسن فرحان المالکی» گفت: بنده معتقدم که انقلاب بحرین انقلابی فرهنگی، انسانی و حقوقی است. این انقلاب پخته ترین و طولانی ترین انقلاب عربی به شمار می رود از همین رو نمی توان آن را با استفاده از رسانه تحریف کرد لذا حتما پیروز خواهد شد. اگر رسانه ها تنها یک هفته از پوشش اخبار انقلاب های دیگر کشورهای دست بکشند، فروکش خواهند کرد اما در بحرین چنین نیست.

وی در پایان گفت: بنده هزار بار سرکوب و شکنجه مردم و انقلاب بحرین توسط حکومت آل خلیفه را محکوم می کنم. آنان مردم انقلابی را سرکوب، شکنجه، بازداشت و به شهادت رسانده اند و حتی به پزشکان، حقوق دانان، بازیکنان، بازیگران، خبرنگاران و غیره هم رحم نکردند. این حالتی بسیار وحشتناک است.