به گزارش ايسنا، در اين ديدار عبدالله سهرابي ضمن برشمردن دستاوردهاي انقلاب اسلامي در طول دوران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به موفقيتهاي کشورمان در حوزه قضايي و رسيدگي به پروندهها و مبارزه با هرگونه مفاسد اداري و اجتماعي و هرگونه بزهکاري اشاره و بر مستقل بودن قواي سه گانه در ايران بر اساس قانون اساسي تاکيد كرد.

وی همچنین از ابتکارات ایران در حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم از جمله تشکیل شوراهای حل اختلاف با ترکیب مردمی و انتخاب افراد واجد شرایط در محله‌های مختلف شهرها و استان‌ها اشاره کرد این امر را در حل و فصل پرونده‌های قضایی بسیار موثر دانست.

مسعود العامری رییس شورای عالی قضایی قطر نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دو کشور قطر و ایران و رفت و آمدهای شهروندان و مسئولان به توجه جدی شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر به توسعه همه‌جانبه روابط با کشور ایران اشاره کرد و این امر را بهترین فرصت برای مسئولان در جهت بالا بردن سطح روابط دانست.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مقامات قضایی کشورمان و استفاده صحیح از نقش مردم در تعیین سرنوشت خودشان در غالب شوراهای حل اختلاف بر ضرورت استفاده از این تجارب برای دولت قطر تاکید کرد و ضمن تشکر از دعوت مقامات قضایی کشورمان ابراز تمایل کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور به ایران سفر کند و با همتایان خود نشست‌هایی تخصصی داشته باشد.

در اين ديدار سفير کشورمان بر ضرورت توجه جدي به درخواستهاي چند تن از زندانيان ايران و موضوع اطاله دادرسي پروندهها اشاره و ابراز اميدواري كرد كه با بازنگري قوانين مربوطه شاهد کاهش مشکلات زندانيان باشيم. در اين راستا طرف قطري نيز براي رسيدگي به اين موضوع قول مساعد داد.