به گزارش خبرانلاین،در حالی که معاملات روز گذشته بازارهای جهانی با قیمت یکهزار و ۷۲۰ دلار برای هر اونس کلید خورد و تا بعداز ظهر روز گذشته این نرخ چندان تغییری نیافته بود، از عصر دیروز صعود ۲۵ دلاری طلا آغاز شد.

بدین ترتیب در پایان معاملات شب گذشته بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا به یکهزار و ۷۴۵ دلار رسید.

امروز صبح هم تا لحظه مخابره خبر این نرخ یک دلار و ۷۰ سنت دیگر افزایش یافت و به مرز یکهزار و ۷۴۷ دلار رسید.

این رشد پس از آن رخ داد که بحران اقتصادی یونان تشدید شد. دولت یونان از یک سو با فشارهای داخلی برای عدم اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی روبرو است و از سوی دیگر نیز مقامهای ارشد اتحادیه اروپا پرداخت کمکهای مالی جدید ۱۳۰ میلیارد یورویی را مشروط به اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی بیشتر با هدف کاهش بدهی و کسری بودحه کرده اند.

مذاکرات نمایندگان احزاب ائتلافی دولت یونان نیز در خصوص اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی به بن بست رسیده است و قرار است این مذاکرات امروز ادامه یابد. دولت یونان قصد دارد میزان دستمزد و حقوق کارمندان بخش عمومی را بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد. دولت یونان همچنین قصد دارد ۱۵ هزار نفر از کارمندان دستگاههای دولتی را کاهش دهد.

یونان با بدهی سنگین ۳۵۰ میلیارد یورویی روبرو است که این رقم معادل ۱۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی است. دولت یونان قصد دارد این رقم را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به کمتر از ۱۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد.

با این وجود کارشناسان معتقدند، هرگونه گشایش در مسایل اقتصادی یونان می تواند به سرعت قیمت طلا را در کوتاه مدت کاهش دهد.